יעלון השתלח בראשל”צ: גם אכילת כשר למהדרין לא מונעת טמטום

השר לשעבר משה (בוגי) יעלון, שנזרק מהעולם הפוליטי, התראיין ב-103fm ותקף בבוטות את הרב יצחק יוסף: "הוא לא יכול להיות רב ראשי לישראל. אנחנו מדברים על יהדות חשוכה"
חרדים 10
י"ז תשרי התשפ"ד / 02.10.2023 14:54

אחרי שהראשון לציון הרב יצחק יוסף אמר בשיעורו השבועי כי “אדם שאוכל לא כשר – המוח שלו נהיה מטומטם”, שוחח היום (שני) משה (בוגי) יעלון, שנזרק מהעולם הפוליטי, עם ענת דוידוב ואודי סגל בתוכניתם ב-103fm והשתלח ברב הראשי.

“אני יהודי, שואלים אותי את זהותי אני אומר יהודי ציוני ישראלי. כן שומר שבת, לא שומר שבת, יהדות זה לא רק שמירת הכשרות או הנחת תפילין – זה שילוב של סולם ערכים מאוד חשוב”, טען יעלון.

“אני יודע להעריך את הדת שהביאה אותנו עד הלום, אני חושב שמי שבנה את מדינת ישראל לא בהכרח נהג כך או אחרת. מה שהדברים הללו מראים, כולל הדברים של חבר הכנסת גפני, שמי שרוצה שלפתוח מלחמת דת”.

יעלון המשיך: “לצערי רב ראשי לישראל אומר דברי הסתה שמוכיחים שאפילו אכילת כשר למהדרין איננה מונעת טמטום. במדינה מתוקנת לא יכול להיות נאשם ראש ממשלה, הכול מטורלל כרגע – הוא לא יכול להיות רב ראשי לישראל. אנחנו מדברים על יהדות חשוכה. כאשר חברת כנסת כמו סון הר מלך מדברת על שורף משפחה, הורים, ילד ותינוק, כקדוש או צדיק, מה אנחנו מבינים?

“אנחנו נמצאים בטרלול, אין מנוס מלהפיל את הממשלה הזו כמה שיותר מהר, ללכת לבחירות ושעם ישראל יחליט”, הכריז.

הוא הוסיף: “כשעם ישראל קם מהכסא ואף אחד לא הנהיג את הקימה מהכסא, הסתבר שבעם ישראל יש אנשים שגם אם הם לא מניחים תפילין ושומרים כשרות, הם קמו כי הם מבינים שמה שקורה כאן הולך לפגוע במה שאנחנו קוראים מדינה יהודית ודמוקרטית ברוח מגילת העצמאות. לא נאפשר דיקטטורה פשיסטית משיחית ומושחתת, וגם מצורעת, אנחנו נהיה מצורעים בעולם”.

לדבריו, “אנשים לא יחזרו לכסא עד שהדבר הזה לא יקרה. שהממשלה תיפול, נלך לבחירות ואני מקווה שתקום קואליציה ברוח הדברים שאמרתי. מדינה מטורללת שחייבת לחזור למסילה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות