הרב מאיר כהנא: הרב הראשי הבא צריך להיות דתי-לאומי ולא חרדי!

בראיון לעלון 'שביעי', מסביר מועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי מדוע החליט להתמודד: "השסע בציונות הדתית העמיק - אף אחד לא הסכים להתמודד, אז החלטתי להתגייס" • איזה ערך מוסף יש לרב ציוני-דתי על רב חרדי?  "כשרואים את הנתק עם הרבנות הראשית מבינים את הצורך"
חרדים 10
י"ז תשרי התשפ"ד / 02.10.2023 12:44

בראיון המתפרסם היום (שני) בגיליון ‘שביעי’ של הציונות הדתית מסביר הרב מאיר כהנא – מועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי – כי הגישה החרדית היא הסיבה “לנתק עם הרבנות הראשית” כלשונו – והצהיר כי מועמדותו היא האופציה היחידה שיכולה לאחד את הציבור הציוני-דתי כולו.

“בבחירות הקודמות, לפני עשר שנים, בגלל פיצול בציונות הדתית לא נבחר רב ציוני-דתי”, אומר הרב כהנא. “לכן התייעצתי עם רבותי, הרב דרורי, הרב בלומנצויג והרב חיים דרוקמן, ודנתי איתם במה שהבחירות האלה חשפו – שיש בציונות הדתית שתי אוכלוסיות, מאז השסע ביניהן העמיק עוד יותר. למרות זאת, אותם רבנים וגם אני סבורים שבהשקפת העולם המהותית, עדיין מדובר בציבור אחד”.

לדבריו, “לפני שנתיים הרב דרורי אמר לי שלא נצליח למצוא מקרב הרבנים הוותיקים מועמד מוסכם על כולם. הוא אמר שבסוף זה יגיע אליי ואצטרף לקחת את זה על עצמי. ניסיתי בכל זאת לדבר עם רבנים אחרים, ואף אחד לא הסכים להתמודד – אז החלטתי להתגייס”.

במסגרת הראיון הוסיף הרב כהנא והסביר את הערך המוסף שיש בעיניו לרב ציוני-דתי על פני רב חרדי: “כשרואים את הנתק עם הרבנות הראשית, מבינים את הצורך. זה לא שכל ציוני-דתי מחובר לעם וכל חרדי לא, אבל התפיסה שאדם חילוני שותף איתי בהקמת המדינה ובביסוס שלה, זה לא משהו טכני, זו תפיסה יסודית באמונה שלי, וכאן נעוץ ההבדל המהותי ביננו לבין החרדים שמתייחסים למדינה כאל משהו צדדי ולא משהו מהותי באמונה שלהם. לבעלי תפיסה ציונית דתית יש הרבה מאוד אחריות כלל ישראלית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות