אשר נגד ש”ס: ‘אצלנו לא מציבים מועמד רק כדי לנקום על מקום אחר’

הח"ג מדגל התורה בכינוס נציגי המפלגה ברשויות המקומיות: "שלא נפחד מכל מיני קמפיינים כאלו ואחרים שמנסים לעשות. בבחירות הקודמות היו שניסו לכרוך את צפת בירושלים, מרן הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל הורה אז שאין קשר בין עיר לחברתה" • ומה סיפר הגר"י אפרתי?
אריה ריבקינד
ט"ז תשרי התשפ"ד / 01.10.2023 12:39

ח”כ יעקב אשר, תקף אמש (מוצ”ש) בכינוס של דגל התורה את מפלגת ש”ס, אשר הציבה מועמדים לראשות עיר במספר ערים – כדי לנקום בדגל התורה ובסיעת שלומי אמונים.

סוכות בירושלים: מברכת כהנים ועד תערוכת קופסאות אתרוג • כל האירועים

בנאום תקיף אמר הח”כ: “אצלנו לא היו החלטות שבאו לשים מועמד במקום מסוים, כדי לנקום על מקום אחר. זה לא היה בדגל התורה, זה לא יהיה בדגל התורה”.

לדבריו, “כל קביעה על כל מקום היתה לגופו של ענין, לעניין הגשמי אבל במיוחד לענין הרוחני”.

הוא אמר לנוכחים, נציגי ‘דגל’ בערים השונות ברחבי הארץ: “שלא נפחד מכל מיני קמפיינים כאלו ואחרים שמנסים לעשות, אני אומר לכם: בעזרת ה’ בכוח הזה, באמת הזאת שאנחנו הולכים איתה, שהכל באמת הוחלט על ידי ועדת הרבנים ועל ידי גדולי ישראל, כל החלטה”.

הוא הוסיף: “אנחנו זוכרים בזמנו שניסו לקשור את צפת וירושלים ואמר מי שאמר אז, מרן, שנפרדנו ממנו בכאב בשנה הזו – לא קשור מקום במקום, כל מקום יש לו את הדברים שלו, את ההסתכלות הרוחנית והגשמית. אבל במיוחד, את צורת העיר, והאנשים שלנו שנמצאים כאן, בעלי ניסיון, שבנו ערים, שפיתחו דברים שעשו דברים, נמצאים כאן.

“איצ’ו רייך, עם המזג שלו, עם הניסיון שלו עם הדרך ארץ שלו עם הרגישות שלו, אז מה? בגלל עיר אחרת עושים בעיר אחרת? דגל התורה היתה ונשארה מפלגה שמקבלת הוראות מגדולי ישראל ועל כך אנחנו גאים”.

באירוע נשא דברים גם הגאון רבי יוסף אפרתי, מרבני דגל התורה ותלמידו הקרוב של מרן הגרי”ש אלישיב זצ”ל.

הרב אפרתי סיפר כיצד בחרו בימים אלו את נציגי דגל התורה לעיריות השונות, כשהוא מציין כי לקחו נציגים מובחרים ביותר והדבר נעשה בהתייעצות הרבנים המקומיים, תוך השתדלות לתת מענה במקסימום שיהיה הסכמות עד כמה שניתן.

במרכז דבריו ציין, כי “דגל התורה כפופה לגדולי הדור וכשהיו שאלות, עלינו למרן הגר”ד לנדו כדי לשמוע ממנו את ההכרעות על השאלות שעמדו בבחירת הנציגים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות