מביך: שופט המחוזי שדחה עתירת ‘ראש יהודי’ לא מבין את החוק

שופט המחוזי טען כי בשל החוק החדש של עילת הסבירות אין בסמכותו להתערב בהחלטת עיריית ת"א - ששללה מ'ראש יהודי' ההיתרים לערוך אירועים בחג הסוכות במרחב הציבורי • השר ארבל: "יום בו שופט במחוזי לא יודע לשונו הפשוטה של חוק יסוד - זהו יום כיפורים של המערכת"
חרדים 10
י"ד תשרי התשפ"ד / 29.09.2023 14:53

מבוכה גדולה: שופט בית המשפט המחוזי, מגן אלטוביה, דחה היום (שישי) את עתירת עמותת ‘ראש יהודי’ נגד החלטת עיריית תל אביב לשלול את ההיתרים לקיום אירועי חג הסוכות המרחב הציבורי.

סוכות בירושלים: מברכת כהנים ועד תערוכת קופסאות אתרוג • כל האירועים

השופט טען בהחלטה כי אין בסמכותו להתערב בהחלטת עיריית תל אביב  – בשל חוק צימצום עילת הסבירות.

אלא שמהאמירה של השופט עולה בבירור טעות בהבנת החוק, מאחר שביטול הביקורת השיפוטית, תוך שימוש בעילה, אינו נוגע להחלטות שמקבלות עיריות – אלא רק להחלטות הממשלה ושריה.

שר הפנים משה ארבל הגיב על החלטת השופט מגן אלטוביה לבחון את ביטול עילת הסבירות גם על החלטת רשות מקומית: “יום בו שופט בבית משפט מחוזי לא יודע לשונו הפשוטה של חוק יסוד זהו יום כיפורים של המערכת. מערכת המשפט זקוקה נואשות לאמון וככה לא בונים אותו”.

‘ראש יהודי’ עתרה נגד החלטת עיריית תל אביב שלא לאפשר לה לקיים אירועים במרחב הציבורי –  בגלל אירועי תפילת ערב יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף.

העמותה, יחד עם שתי נשים נוספות, עתרה גם נגד ההחלטה של העירייה שלא לאפשר לו להקים סוכה ציבורית ברחוב זמנהוף בעיר, וכן שלא לקיים אירוע הקפות שניות בכיכר דיזנגוף בחג שמחת תורה.

עיריית תל אביב הודיעה אמש על שלילת ההיתרים שנתנה קודם לכן, בגלל אירועי יום כיפור. העירייה נימקה כי החלטה התקבלה “נוכח הפרת הנחיות העירייה והחלטת בית המשפט על ידי אנשי העמותה בערב יום הכיפורים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות