אחרי נתק: מאות ששבו לעם ישראל מכפרים ערביים ומכתות יחגגו את סוכות 

כל אחד מהם קיבל סט מהודר של ארבעת המינים באופן אישי מ'יד לאחים' • 20 סוכות נבנו על ידי הפעילים בדירות המסתור של חלק מהנשים - במקומות בהן התאפשר הדבר, כדי שיוכלו לקיים עם ילדיהן את מצוות הישיבה בסוכה
חרדים 10
י"ד תשרי התשפ"ד / 29.09.2023 14:06

אחרי שנים של נתק ממושך, בהם יהדותם נגזלה מהם בכוח הזרוע, מאות רבות של נשים יהודיות וילדיהן שחולצו בשנה האחרונה מכפרים ערביים באמצעות יד לאחים יחגגו את חג הסוכות כהלכתו – כיהודים כשרים.

אליהם יצטרפו גם עשרות יהודים שיצאו בחסדי שמיים מכתות המיסיון הנוצרי ויזכו לטעום השנה את טעמה המתוק של היהדות, אחרי שאנשי התיאולוגיה ב’מחלקה למאבק במיסיון’ ביד לאחים האירו את עיניהם והראו להם את טעותם.

בכל השבועיים האחרונים סבבו אנשי יד לאחים בכל רחבי הארץ והביאו לכל אחד מהם סט מהודר של ארבעת המינים באופן אישי.

לסט צורפה חוברת מהודרת על החג, המסבירה הן על ארבעת המינים, הן על סוכה והן על יתר מצוות ומנהגי החג. בנוסף, למחרת יום הכיפורים קיבלו הנשים הגיבורות הדרכת חג מפורטת, בכמה אירועים שנערכו בנקודות שונות בארץ, מהרבנית יונה נוסבכר המלווה אותן לאורך השנה כולה.

כמו כן, עשרים סוכות נבנו על ידי הפעילים בדירות המסתור של חלק מהנשים הללו, במקומות בהן התאפשר הדבר, כדי שיוכלו לקיים עם ילדיהם את מצוות הישיבה בסוכה. במקומות בהם לא התאפשר לבנות סוכה, דאגו ביד לאחים לקשר בינן לבין משפחות הרבנים המקומיים או משפחות מלוות שיארחו את הנשים וילדיהן ויאפשרו להם לחגוג את החג מתוך שמחה אמיתית.

“כמי ששנים רבות לא יכלה לקיים את כל המצוות הללו”, מספרת ד’, ניצולה מכפר ערבי עוין, “אני שמחה שיד לאחים חילקו לנו גם השנה ארבעת המינים. יחד עם ילדיי ניטול את הלולב והאתרוג, נשב בסוכה ונודה לה’ על כל הניסים והנפלאות שנעשו לנו בזכות הצדיקים של הארגון”.

לאלו יצטרפו גם מאות רבות של פליטים מאוקראינה וכן של עולים מרוסיה שמתגוררים בערים ‘קולטות עליה’ ונמצאים בסכנה מפני כתות המיסיון הנוצרי המפעילים באותן ערים כנסיות הטפה המנסות ללוכדם. גם הם יחגגו את חג הסוכות כהלכתו, זו השנה השנייה ברציפות.

בערים נוף הגליל, אשדוד, נתניה, חיפה, קרית ים ורמת גן הקימו הרבנים המקומיים המנהלים את סניפי יד לאחים אשר מלווים את העולים והפליטים בכל ימות השנה, סוכות רחבות ידיים, בשיתוף פעולה עם ארגון ‘חב”ד בעליה’ במטרה לארח את הפליטים והעולים בסוכות בכל ימות החג.

בכך הם גם מאפשרים להם לברך מידי יום על ארבעת המינים ולחגוג את החג כהלכתו, בשמחה, ובצורה הטובה ביותר. לכך יצטרפו גם אירועי ‘שמחת בית השואבה’ עם זמרים יהודיים מוכרים בשפה הרוסית. פעולות אלו נועדו לשמור על היהודים היקרים הללו מכל משמר לבל יפלו בידי ציידי הנפשות המיסיונרים האורבים להם.

ביד לאחים אומרים: “סביב מעגל השנה אנחנו דואגים לרווחתם של הנשים והילדים שחולצו מהכפרים הערביים וזקוקים לסביבה חמה ותומכת, כמו גם לאותם יהודים שהוצאו מכתות המיסיון וליהודים שנמצאים בסכנה ליפול ברשת המיסיונרית. אנו תפילה ותקווה שעוד השנה נזכה לראות את בהקמת ‘סוכת דוד הנופלת’ ולחגוג את חג הסוכות בבית המקדש השלישי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות