לקראת קאמבק פוליטי? המהלך שעשוי להכניס את שקד לליכוד

שורה של ראשי ערים מהליכוד ופעילי מפלגה קראו לשרה לשעבר איילת שקד להצטרף למפלגת השלטון כמה מראשי הערים טענו: שקד אמרה לנו שהיא שוקלת את ההצעה • "אם היא תתמודד בפריימריז – היא תתברג לעשירייה הראשונה"
חרדים 10
י"ד תשרי התשפ"ד / 29.09.2023 00:42

.שורה של ראשי ערים מטעם הליכוד פנו לשרה לשעבר איילת שקד בבקשה שתצטרף לשורות מפלגת השלטון ותתמודד בפריימריז בבחירות.

כמה מראשי הרשויות אמרו לאנה ברסקי מ’מעריב’,  כי השרה לשעבר אמרה להם כי היא שוקלת את ההצעה. פעילי ליכוד ותיקים מעריכים כי שקד תזכה לפופולאריות בתוך המפלגה למרות שלקחה חלק בממשלה הקודמת.

גורם בכיר בליכוד אמר: “אם שקד תצליח להגיע לפריימריז לרשימת הליכוד לבחירות הבאות, היא תתברג בעשירייה הראשונה. זאת אף שיש לה יריבים ומתנגדים בקרב חברים – ובעיקר חברות – מהסיעה בכנסת ובממשלה”.

גורמים התומכים בהצטרפות שקד לליכוד טענו, כי מייד לאחר הבחירות המקומיות ראשי הערים שתומכים בה ילוו אותה לתוך הליכוד.

במקרה שהבחירות הקרובות יתקיימו במועדן, בעוד שלוש שנים, שקד לא תצטרך לקבל את קיצור הפז”ם מיו”ר המפלגה וראש הממשלה בנימין נתניהו. אם הבחירות יוקדמו, או שההצטרפות תדחה, שקד תהיה חייבת לקבל המלצה מנתניהו.

ההנחה בליכוד היא שכל ניסיון למנוע משקד להתמודד בפריימריז לרשימת הליכוד ייתקל בהתנגדות פנימית, הן מצד ראשי הערים וחברי הכנסת התומכים בה  – דוגמת חיים כץ ודוד ביטן -, והן מצד חברי ליכוד רבים, שחרף הביקורת על חלקה בהקמת ממשלת בנט־לפיד, זוכרים לה כי היא הייתה זו שבלמה את הצעת החוק שלא לאפשר לנאשם בפלילים להתמודד לכנסת.

‘מעריב’ פנה לשקד והיא ביקשה שלא להגיב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות