ח”כ אלמוג כהן על חשיפת היומן של המפכ”ל: “אם ככה אז מה תפקידו?”

הח"כ מעוצמה יהודית חשף איך נאבק מול הפרוטקשן בעסק שלו ע באמצעות קשריו במשטרה: "ניסו לסחוט אותי כשהייתי בעלים של 'בית הפנקייק'. פניתי לחברים שלי והם הבינו שלא מתעסקים איתי"
חרדים 10
י"ג תשרי התשפ"ד / 28.09.2023 13:55

חבר הכנסת אלמוג כהן התייחס היום (חמישי), בריאיון לרינה מצליח ועקיבא נוביק ברשת ב, לחשיפת יומן המפכ”ל יעקב שבתאי אמש ב’כאן חדשות’.

במהלך הריאיון ביקר הח”כ את התנהלות המפכ”ל לגבי הטיפול בפשיעה בחברה הערבית, בגלל הדיונים המעטים שביצע בנושא: “מה תפקידו של המפכ”ל? אם הוא עשה עד היום שישה דיונים בנושא הפשיעה בחברה הערבית לעומת עשרים בנושא של המחאות”.

האזינו לריאיון ברשת ב:

בריאיון חשף חבר הכנסת כהן, כי הצליח להתמודד עם הפרוטקשן בעסק שלו באמצעות קשריו במשטרה.  “ניסו לסחוט אותי כשהייתי בעלים של ‘בית הפנקייק’. פניתי לחברים שלי והם הבינו שלא מתעסקים איתי”.

כשנשאל: “הצלחת להתמודד עם האיומים כי יש לך חברים ביחידת משטרה?” ענה: “בוודאי”.

חבר הכנסת כהן הסביר כי מקור הקשרים מהיחידה המבצעית במשטרה, בה שירת בעברו, וכי כך הצליח להתמודד עם האיומים ללא כניעה לתשלומי דמי החסות: “המסר הועבר דרך מי שצריך להעביר והם הבינו שמולי הם יפסידו ולא יקבלו ממני כסף, אבל לא כולם ברי מזל בעיר”.

מתחילת השנה קיים מפכ”ל המשטרה, יעקב שבתאי, רק שישה דיונים בראשותו בנושא הפשיעה בחברה הערבית. כך עולה מיומנו של המפכ”ל, שנחשף אמש.   בנוסף, עלה כי שבתאי קיים שישה דיונים נוספים בנושא אצל השר לביטחון פנים איתמר בן גביר וראש הממשלה בנימין נתניהו.

הדיון הראשון נערך בחודש אפריל, אחרי סוף שבוע מדמם עם ארבעה נרצחים, בהם אם לארבעה. אחד הדיונים בחודש יוני נערך אחרי הרצח המחומש ביפיע, והוקדש לאירוע עצמו. לשם ההשוואה, באותה התקופה קיים שבתאי יותר מ-30 דיונים בנושא המחאה נגד הרפורמה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: “מדובר בעיוות מניפולטיבי של הנתונים, שיש בו כדי להטעות את הציבור באופן מגמתי וחסר אחריות. משטרת ישראל והעומד בראשה, הציבו את סוגיית הטיפול באלימות בחברה הערבית בראש סדר העדיפויות ובהתאם, מבוצע התעדוף המבצעי והאמצעים הנדרשים למשימה לאומית זו.

“בניגוד לנטען, הרי שבפועל, העיסוק המשטרתי בטיפול בחברה הערבית מתבצע על בסיס יומיומי רחב היקף, הן במסגרת ישיבות סגל הפיקוד, הערכות מצב, ודיונים בנושאי פשיעה חמורה שמתקיימים בהרכבים ובפורמטים שונים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות