הילד משחזר: “היו הרבה צרחות. ילדים נפלו דרך החלונות שהתנפצו”

מלאכי חזות בן ה-12 שהיה עם אחיו על האוטובוס שהתהפך בצומת אשתאול מתאר את רגעי האימה "גם בהלוך וגם בחזור, הרבה התלוננו שהנהג נוסע במהירות. הרבה ילדים פחדו, כי גם נסענו בהרים" • אמו: "אלה רגעים מאוד מלחיצים. התפללתי לה', רק תשמור לנו על הילדים"
חרדים 10
י"ג תשרי התשפ"ד / 28.09.2023 10:53

בהתהפכות אוטובוס שהסיע תלמידים בכביש 395, סמוך לצומת אשתאול ליד בית שמש, נפצעו 50 ילדים. אחד מהם במצב קשה, שלושה בינוני והשאר קל. הפצועים פונו לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם בירושלים.

היעד הבא של המוסד הוא אתה! פותחים לך הזדמנות למסלול יוקרתי

האוטובוס הגיע מכיוון נס הרים אל צומת אשתאול, סטה ימינה לצד הדרך והתהפך. המשטרה חוקרת את נסיבות התאונה.

אחד הילדים שהיו על האוטובוס, מלאכי חזות בן ה-12, סיפר הבוקר – בראיון עם נסלי ברדה ב’חדשות הבוקר’ בקשת 12 –  כי הנהג נסע בפראות.

“גם בהלוך וגם בחזור, הרבה התלוננו שהנהג נוסע במהירות. הרבה ילדים פחדו, כי גם נסענו בהרים בדרך”, תיאר חזות, “לא ניגשנו אליו, אבל כן היו הרבה דיבורים על זה שהנהג נוסע במהירות. בחזור, כשעברנו ליד מושב אשתאול, האוטובוס נסע במהירות במעגל התנועה, עלה על המדרכה, נפל והתהפך”.

מה אתה זוכר מרגע התאונה?

“היו הרבה צרחות. ילדים נפלו דרך החלונות שהתנפצו. אלה היו רגעים של לחץ והיסטריה”.

מה עשית באותו רגע? הוא נשאל. אחיך הקטן, לביא, היה איתך באוטובוס.

“בעשר הדקות הראשונות בכלל לא ידעתי שאח שלי על האוטובוס. לא ראיתי אותו עולה עליו. בגלל שאני לא נפצעתי, ניסיתי לעזור כמה שיותר. אם לא נפצעתי, למה שאשב בצד ואתחיל לבכות? לא רואה סיבה שזה מה שצריך לעשות”.

תמר, אמם של מלאכי ולביא, סיפרה על הרגע שבו גילתה על התאונה: “זה פגש אותי בנקודה מאוד רגישה. יש לי אח שנהרג בתאונת דרכים, כך שזה ממש עניין רגיש. אנחנו יודעים שתאונות יכולות להיגמר בצורה רעה מאוד”.

“כשקיבלתי את הטלפון מבעלי, לא הייתי בבית. הוא שאל אותי: ‘את רואה מה קורה בוואטסאפ? את רואה את העדכון?’. אמרתי לו: לא, מה קרה? הוא סיפר לי שהאוטובוס התהפך. הלב התהפך באותו רגע. מיד ניסיתי ליצור קשר עם המדריכים: מדריך אחד, מדריך שני, מדריך שלישי, אין תשובה. אלה רגעים מאוד מלחיצים. התפללתי לה’, רק תשמור לנו על הילדים. שלחנו אותם הכי בביטחון וסמכנו. לוקחים פה אחריות על ילדים, זו אחריות כבדה ועצומה מצד הנהגים”.

בוודאי תדרשו דין וחשבון מחברת ההסעות.

“עוד לא הגענו לשלב הבירור. כרגע אנחנו עסוקים בבריאות הילדים שלנו ולעבד את החוויה שקרתה. הם עברו חוויה לא נעימה בכלל. מאחלים החלמה מהירה לפצועים, בריאות איתנה גם בנפש וגם בגוף. אנחנו מודים לקדוש ברוך הוא על הנס הגדול. אני מניחה שהמשטרה תעשה חקירה ותוודא שזה לא יקרה שוב”.

מחברת ההסעות טרם התקבלה תגובה לפניית  ‘חדשות הבוקר’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות