בהרכב 11 שופטים: בג”ץ דן בעתירות לביטול חוק הנבצרות • צפו

11 שופטי בית המשפט העליון דנים בפעם השנייה בעתירה נגד חוק הנבצרות - חצי שנה לאחר שאושר סופית במליאת הכנסת • השר יריב לוין: "הדיון שמתקיים היום בבית המשפט הוא הלכה למעשה דיון בביטול תוצאות הבחירות. אף שם מכובס אחר לא יסתיר את האמת הפשוטה הזו"
חרדים 10
י"ג תשרי התשפ"ד / 28.09.2023 10:22

הרכב של 11 שופטי בג”ץ דן היום (חמישי) בעתירות שהוגשו נגד חוק הנבצרות.

היעד הבא של המוסד הוא אתה! פותחים לך הזדמנות למסלול יוקרתי

מדובר בדיון שני בנושא לאחר שלפני כחודשיים הוציא בג”ץ צו על תנאי, בו הורה למדינה לנמק מדוע לא לדחות את כניסתו לתוקף של החוק לכנסת הבאה.

השופטים טענו כי החוק חוקק באופן ברור עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולכן הוא חוק פרסונלי.

התיקון לחוק קובע שראש ממשלה לא יוכל למלא את תפקידו רק מטעמים בריאותיים – פיזיים או נפשיים. ראש הממשלה צפוי לטעון כי לשופטים אין כלל סמכות לקיים את הדיון משום שזו התערבות ברצון הבוחר.

עמדת היועצת המשפטית לממשלה היא שיש לדחות את כניסתו לתוקף של החוק לכל הפחות עד לכנסת הבאה, מפני שמדובר בחקיקה פרסונלית שנועדה לאפשר לנתניהו לעקוף את הסדר ניגוד העניינים שלו.

היועצת המשפטית לכנסת, שגית אפיק, מתנגדת לעמדת היועמ”שית לממשלה, בטענה כי אין להתערב בחוקי היסוד – וכי לחוק הנצברות אין השפעה על ניגוד העניינים של ראש הממשלה.

שר המשפטים יריב לוין מתח ביקורת חריפה על עצם הדיון בנושא בבית המשפט: “הדיון שמתקיים היום בבית המשפט הוא הלכה למעשה דיון בביטול תוצאות הבחירות. אף שם מכובס אחר לא יסתיר את האמת הפשוטה הזו.

“משמעות דחיית תחולת חוק הנבצרות היא שפקיד, בכיר ככל שיהיה, יוכל לקחת לעצמו יש מאין סמכויות שמעולם לא ניתנו לו, ולדון באפשרות ההזויה כשלעצמה להוציא ראש ממשלה לנבצרות, וכל זאת בניגוד מוחלט לתוצאות הבחירות. העותרים מבקשים למעשה להדיח את ראש הממשלה נתניהו, כדי לשים סוף לשלטון הימין. נכשלו בקלפי, וכעת מבקשים לבטל את תוצאות הבחירות. תוצאת הדבר היא שבישראל לא תהיה יותר דמוקרטיה, אלא שלטון של אנשים ששמו עצמם מעל העם. מעל הכרעת הבוחר בקלפי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות