‘חברו אותי לפוליגרף’: גנץ היה נסער באולפן וזו השאלה שהרתיחה אותו

יו"ר המחנה הממלכתי הגיע לאולפן חדשות 12 ונשאל על תגובתו המאוחרת לאירועי יום כיפור בתל אביב: "לקח זמן לברר את העניין" • התייחס לאפשרות של ממשלת אחדות עם נתניהו, אך הדגיש "שאין תנאים שיאפשרו זאת כעת"
חרדים 10
י"ג תשרי התשפ"ד / 28.09.2023 00:36

יו”ר המחנה הממלכתי, ח”כ  בני גנץ, העניק הערב (רביעי) ראיון  לקרן מרציאנו באולפן חדשות 12, במהלכו התייחס למגעים לפשרה על הרפורמה המשפטית, הגיב על הטבח בבסמת טבעון –  אבל דווקא התהייה אם תגובתו המאוחרת לאירועי יום כיפור בכיכר דיזינגוף בתל אביב הושפעה מהסקרים, עוררה את זעמו.

היעד הבא של המוסד הוא אתה! פותחים לך הזדמנות למסלול יוקרתי

“חברי אותי לפוליגרף, תראי שאני לא יודע מה תוצאותיהם”, התרעם.

“אני מציע לא למדוד סקרים ולשבת עם סטופרים על מהירות התגובה”, אמר גנץ. “לקח זמן לברר את העניין. בסופו של דבר זה היה ערב כואב, שמדינת ישראל חוותה בו את פיק ההסתה”.

למרות שהמשטרה קבעה כי לא היה ניסיון הפרדה, גנץ חזר על השקר של אנשי השמאל שהתפרעו וסיכלו את התפילה: “מצד אחד אנשים שמייצרים סוג של פרובוקציה ובוחרים לעשות תפילה בהפרדה. מצד שני אזרחים שלוקחים את החוק לידיים ותוקפים אותם”.

גנץ, שהמוחים זוכים לרוח גבית ממנו, בחר להאשים את נתניהו: “ההזרקה של ההסתה אחרי האירוע, בידי נתניהו ואחרים, החמירו את זה”.

על הטענות שנשמעו, בין היתר על ידי חבר מפלגתו גדעון סער, לפיהן תגובתו לאירוע הייתה רפה, השיב יו”ר המחנה הממלכתי: “אני נותן לאנשים לבטא את דעתם. אני אומר דבר פשוט – שאף אחד לא ייקח את החוק לכל כיוון. בשביל זה יש גורמי אכיפת חוק. אבל מה קרה אחרי? נתניהו האשים את השמאל. על מה מדובר פה? כולם יהודים, כולם ישראלים שרוצים לחיות פה. אנחנו מאבדים את הסולידריות וזה לא מקובל”.

בהמשך נשאל גנץ על האפשרות שיצטרף לממשלה עם נתניהו. “אחדות היא דבר רצוי. לצערי היא איננה אפשרית מבחינת ההרכב הפוליטי. נתניהו לא רוצה בה והתנאים לא מאפשרים אותה. אם יהיו תנאים שיאפשרו אחדות, הוכחתי כבר שעשיתי את זה. אבל אין תנאים כאלה. אנחנו לא שוכחים שני דברים – לשמור על ישראל יהודית, דמוקרטית וליברלית. ושלא יהיו קיצוניים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות