שלושה סקרים: רוב הציבור בעד הפרדה בתפילות במרחב הציבורי

סקר חדשות 13: כמחצית מהציבור תומך בתפילות בהפרדה במרחב הציבורי, 40% מתנגדים • בקרב מצביעי הליכוד: 73% תומכים • סקר חדשות 12: 48% בעד תפילות בהפרדה • סקר כאן חדשות: 47% סבורים שיש לאפשר אירועים בהפרדה • גם רבע ממצביעי האופוזיציה תומכים בהפרדה
אריה ריבקינד
י"ב תשרי התשפ"ד / 26.09.2023 21:22

אחרי המהומה בתפילת יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף:  מנתוני הסקר שביצע פרופ’ קמיל פוקס, שפורסמו הערב (שלישי) במהדורה המרכזית של חדשות 13, עולה כי 49% מהציבור תומכים בתפילה בהפרדה לעומת 40% שמתנגדים. 10% לא יודעים.

רוצה לעבוד ב’מוסד’, שב”כ, או במשטרה? בא להשתלב בשכר גבוה

בקרב מצביעי הליכוד – 73% תומכים בהפרדה.

בנוסף, נשאלו הנסקרים האם המחאה של אנשי השמאל בעקבות ההפרדה בתפילה הייתה מוצדקת: 58% השיבו שהיא לא הייתה מוצדקת, לעומת 26% שסברו אחרת. 16% השיבו כי הם לא יודעים.

מסקר שערך מכון מדגם בראשות מנו גבע בשיתוף איי-פאנל ופורסם הערב במהדורה המרכזית של חדשות 12 עלה, כי  48% מהציבור תומכים בתפילות בהפרדה בין גברים לנשים במרחב הציבורי הפתוח, מול 42% שמתנגדים ו-10% לא יודעים.

גם בסקר כאן חדשות בשיתוף מכון קנטאר  עלה כי רוב הציבור בעד הפרדה.

המשיבים לסקר נשאלו האם הם בעד או נגד הפרדה מגדרית בתפילות במרחב הציבורי ועל פי תוצאות הסקר, 47% ענו כי יש לאפשר אירועים בהפרדה, לעומת 34% שאמרו שיש לאסור על כך.

גם רבע מהחילוניים (25%) וממצביעי האופוזיציה (24%) תומכים בהפרדה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הגיב על הסקר לפיו רוב האזרחים מתנגדים למחאה נגד התפילות ביום כיפור: “הרוב המוחלט של העם מימין ומשמאל מתנער בכל תוקף מהאלימות של אותו קומץ שורפי האסמים בגיבוי לפיד וגנץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות