“זה הדבר החשוב כעת”: נתניהו במסר לבן גביר, בלי לציין את שמו

אריה ריבקינד
|
י"א תשרי התשפ"ד / 26.09.2023 20:29
ראש הממשלה נגד כוונת בן גביר לקיים תפילת ערבית בכיכר דיזנגוף ביום חמישי: “תפילה אינה פרובוקציה אבל יש להימנע מכל מה שלא יוסיף לרגיעה” • אריה דרעי: “אנחנו לא צריכים מלחמות מיותרות” • ח”כ לשעבר מיכאל בן ארי: “להפוך מלכתחילה תפילה לקטטה? מי מרוויח מזה?”

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סופג היום (שלישי) מתקפות גם מכל חבריו בקואליציה  – בעקבות היוזמה שלו לקיים תפילת ערבית ביום חמישי בערב בכיכר דיזינגוף, בתגובה לאירועי יום כיפור בכיכר.

רוצה לעבוד ב’מוסד’, שב”כ, או במשטרה? בא להשתלב בשכר גבוה

ראש הממשלה, שרים, ח”כים ועיתונאים מהימין, יוצאים נגד היוזמה וקוראים לו לוותר עליה.

ראש הממשלה אמר: “תפילה אינה פרובוקציה. אבל עכשיו, אחרי האירוע הקשה בתל אביב, הדבר החשוב ביותר הוא לפעול להרגעת הרוחות. לכן מצופה מכל מנהיגי הציבור לנהוג באחריות ולהימנע מכל מה שלא יוסיף לרגיעה”.

יו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי אמר לערוץ הכנסת: “שיתפללו בבתי הכנסת, אנחנו לא צריכים מלחמות מיותרות ואנחנו לא צריכים שום דבר אחר”.

לשאלת המראיין: “האם אתה מתכוון לקרוא לבן גביר להימנע מהמהלך הזה?” – ענה דרעי: “אתה חושב שזה יעזור אם אני אקרא לו?!”

יו”ר ועדת החוקה, ח”כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית, מתח גם הוא ביקורת על החלטת יו”ר עוצמה יהודית: “איתמר, כוונותיך רצויות אך מעשיך אינם רצויים. אין ספק שהפעולה של מיעוט קטן ואלים שתקף מתפללים ביום כיפור קורעת את הלב לכולנו, אבל המענה לפרובוקציה של המיעוט הפרוגרסיבי הקיצוני והרעשן שלא רוצה כאן מדינה יהודית ודמוקרטית, הוא לא בפרובוקציה נגדית שתביא להרחבת הבעירה והשנאה תלכד ציבור רחב סביב אותם קיצוניים”.

רוטמן הוסיף: “את החושך לא מגרשים במקלות, אלא בהוספת אור”.

גם חבר מפלגתו של רוטמן, ח”כ אוהד טל כתב: “איתמר, גלה אחריות ובטל את האירוע בחמישי. תפילה לא צריכה להיות זירת קרב. נקודה”. טל הוסיף: “היהדות לא תיבנה מהפרובוקציה המיותרת הזו. אל תיתן לקומץ המתפרעים לגיטימציה למעשיהם”.

ח”כ יולי אדלשטיין: “מצד אחד בן גביר, מצד שני אהוד ברק ושלוחיו. באמצע יש עם שלם שפשוט נמאס לו מהקיצוניות”.

אפילו שותפו לשעבר של בן גביר, ח”כ לשעבר מיכאל בן ארי, יצא נגד היוזמה של בן גביר: “להפוך מלכתחילה תפילה לקטטה? מי מרוויח מזה?”

גם טוביה סמוטריץ’, אחיו של שר האוצר, יצא למתקפה נגד בן גביר: “שוב שוב ושוב בן גביר הוא הילד הדחוי של הכיתה שחזר יום אחד לשכונה בריון. פופוליסט עם אפס אחריות לאומית ששום דבר מלבד האדרה עצמית לא מעניין אותו. העלייה שלו לקדמת הבמה היא אולי התוצאה האסונית ביותר לחברה הישראלית של החרם על ביבי והשיבוש שהוא יצר בדמוקרטיה הישראלית”.

הפרשן יעקב ברדוגו אמר ברדיו ‘גלי ישראל’: “אני קורא לכולם, אל תלכו אחרי איתמר בן גביר. אל תבואו לתפילת ערבית בכיכר דיזנגוף כדי לחרחר מלחמת אחים. איתמר, אתה מחרחר מלחמה כרגע – תעזוב את זה ותלך להתעסק במשרד שלך”.

איש התקשורת הימני אראל סג”ל כתב: “יוזמת תפילת ערבית בכיכר דיזנגוף בחמישי, מיותרת לחלוטין. אירוע שיפיח חמצן במחאה גוועת. התמונות מתל אביב מזעזעות כל אדם הגון ומהדהדות שבר עצום, אבל תשובה בדמות תפילת התרסה לא תחזק את היהדות אלא תיתן עילה להתרחק עוד יותר. עקשנות היא מידה טובה אבל במידה”.