בלוני התבערה חזרו: מחבלים שרפו עמדת צלפים – צה”ל תקף ברצועה

עשרות פורעים פלסטינים חידשו את ההתפרעויות על הגדר בגבול הרצועה • מחבלים שיגרו בלוני תבערה לעבר יישובי העוטף, שרפה פרצה בשער הנגב • בתגובה למהומות ולהצתת עמדת צלפים, צה"ל תקף שלוש עמדות של חמאס ברצועה
חיים טוויל
י"א תשרי התשפ"ד / 26.09.2023 19:01

צה”ל תקף הערב (שלישי) שלוש עמדות של ארגון הטרור חמאס  ברצועה, בתגובה על המשך הפרחות בלוני התבערה וההתפרעויות בגדר הגבול. זו התקיפה השישית, בתוך חמישה ימים.

רוצה לעבוד ב’מוסד’, שב”כ, או במשטרה? בא להשתלב בשכר גבוה

תחילה מל”ט מסוג זיק עם טילים תקף עמדה ברפיח. מאוחר יותר מסוק קרב וטנק תקפו שתי עמדות צבאיות נוספות של ארגון הטרור חמאס. עמדה אחת נמצאת במוקד קרני והשנייה במוקד רפיח בסמוך לגדר הגבול ברצועת עזה. במוקדים אלו התקיימו הפרות סדר אלימות הכללו ירי של מחבלים לעבר כוחותינו.

מוקדם יותר הערב, עשרות פלסטינים חידשו את ההתפרעויות על הגדר בגבול רצועת עזה.

במקביל, מחבלים החלו להפריח בלוני תבערה לעבר יישובי העוטף, שגרמו לשרפה בשטח המועצה האזורית שער הנגב.

בהתפרעויות האלימות משתתפים עשרות פורעים במספר מוקדים, סמוך לגדר הגבול ברצועת עזה. כוחות צה״ל נערכים בשטח ופועלים מול הפרת הסדר באמצעים לפיזור הפגנות ובירי צלפים. זוהו פגיעות.

במהלך הפרת הסדר הושלך בקבוק תבערה לעבר מרחב המכשול – שהצית עמדת צלפים של צה”ל.

גורם בצה”ל אומר, כי בניגוד לפירסומים, במהלך האירועים לא היו חדירות לשטחנו.

ישראל העבירה היום  מסר לחמאס באמצעות שליח האו”ם תור ונסלנד, שנכנס לרצועת עזה דרך מעבר ארז, במטרה לקדם רגיעה, לפיו ככל שייפסקו ההפגנות האלימות על הגדר וייעצרו הפרחות בלוני התבערה לכיוון העוטף – המעבר ייפתח מחדש לתנועת פועלים.

לדברי מקורות ישראלים, חמאס העלה דרישה נוספת וקרא להגדיל את מכסת הפועלים ב-1,500, כך שבכל יום ייכנסו לישראל 20,000 פועלים. בשלב זה ישראל לא נתנה את הסכמתה, אך גורמים ישראלים הבהירו כי אם השקט יישמר – הבקשה תיבחן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות