שמחה רוטמן נגד בן גביר: “כוונותיך רצויות – אך מעשיך אינם רצויים”

יו"ר ועדת החוקה ביקר את ההחלטה של השר בן גביר לקיים תפילת ערבית ביום חמישי בכיכר דיזינגוף: "את החושך לא מגרשים במקלות, אלא בהוספת אור" • ח"כ אוהד טל: "היהדות לא תיבנה מהפרובוקציה המיותרת הזו" • ואלה התנאים של חולדאי לתפילה של בן גביר
אריה ריבקינד
י"א תשרי התשפ"ד / 26.09.2023 18:29

יו”ר ועדת החוקה, ח”כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית, מתח הערב (שלישי)  ביקורת על את החלטת יו”ר עוצמה יהודית השר איתמר בן גביר לקיים תפילת ערבית בכיכר דיזנגוף ביום חמישי – במחאה על האירועים בככר ביום כיפור.

רוצה לעבוד ב’מוסד’, שב”כ או במשטרה? בא להשתלב בשכר גבוה

“איתמר, כוונותיך רצויות אך מעשיך אינם רצויים”, כתב רוטמן. “אין ספק שהפעולה של מיעוט קטן ואלים שתקף מתפללים ביום כיפור קורעת את הלב לכולנו, אבל המענה לפרובוקציה של המיעוט הפרוגרסיבי הקיצוני והרעשן שלא רוצה כאן מדינה יהודית ודמוקרטית, הוא לא בפרובוקציה נגדית שתביא להרחבת הבעירה והשנאה תלכד ציבור רחב סביב אותם קיצוניים”.

רוטמן הוסיף: “את החושך לא מגרשים במקלות, אלא בהוספת אור. הפעולה העקבית של רבים, מסורתיים, דתיים וחילונים שהתחזקו ביהדותם כמענה לאלימות ולהשתקה הפרוגרסיבית הקיצונית, היא המענה האמיתי.

“ישראל תהיה יהודית ודמוקרטית, כי זה מה שהרוב המוחלט של הציבור רוצה ודורש”.

גם חבר מפלגתו של רוטמן, ח”כ אוהד טל כתב: “איתמר, גלה אחריות ובטל את האירוע בחמישי. תפילה לא צריכה להיות זירת קרב. נקודה”. טל הוסיף: “היהדות לא תיבנה מהפרובוקציה המיותרת הזו. אל תיתן לקומץ המתפרעים לגיטימציה למעשיהם”.

ח”כ יולי אדלשטיין התייחס לאלימות שהופנתה כלפי מתפללים ביום כיפור ולכוונת השר בן גביר לקיים, בתגובה תפילה: “מצד אחד בן גביר, מצד שני אהוד ברק ושלוחיו. באמצע יש עם שלם שפשוט נמאס לו מהקיצוניות”.

בתוך כך, ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, שיגר היום מכתב למפקד מחוז תל אביב, ניצב עמר פרץ – בו התמקד בהגעת השר לביטחון לאומי לתפילה המתוכננת.

חולדאי כתב במכתבו: “האירוע יתקיים ללא אמצעים פיזיים להפרדה מגדרית הכוללת מחיצות, סרטים, חבלים, דגלים וכיוצא בזה”.

ראש עירית תל אביב-יפו הוסיף: “כולי תקווה כי תפילתו של בן גביר תתקיים בצורה מכבדת ונאותה, תוך כיבוד החוק – וללא פרובוקציות מיותרות”.

לדברי חולדאי, העירייה בראשותו מאפשרת לקיים תפילה במרחב הציבורי בעיר, כפי שהיא מאפשרת לקיים אירועים אחרים. “כל עוד הם עומדים בהתאם לנהלים העירוניים”.

במכתבו פנה חולדאי לרשויות האכיפה במחוז תל אביב, וביקש מהם לפעול לפי ההנחיות המקובלות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות