עיתונאית: “הייתי שם. כמות השנאה שנאלצו לספוג רק כי באו להתפלל”

יאיר נתניהו על התנפלות השמאל על מתפללים ביום כיפור: "מזכיר איך האנטישמים באירופה היו מאשימים את היהודים לאחר שביצעו פוגרום" • איש תקשורת: "גנץ? המנהיג 'המתון' ו'המאחד' מצא את האשם - נתניהו. שום מילת גינוי על מראות עצובים ומצערים"
אבי כץ
י"א תשרי התשפ"ד / 26.09.2023 10:44

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, תקף בפוסט שפרסם בפייסבוק את המפגינים שהתנפלו על המתפללים ביום הכיפורים בתל אביב.

רוצה לעבוד ב’מוסד’, שב”כ, או במשטרה? בא להשתלב בשכר גבוה

“שמאלנים מבצעים התפרעות נגד יהודים מתפללים (חילונים ודתיים אגב) ביום הכיפורים, ואז מצדיקים את האלימות הזאת ומאשימים את הקורבן שלהם”, כתב.

לדבריו, “זה מזכיר את איך האנטישמים באירופה היו מאשימים את היהודים לאחר שביצעו בהם פוגרומים”.

איש התקשורת יקי אדמקר צייץ: “בכיכר דיזנגוף בתל אביב יהודים גרשו יהודים באמצע תפילה, הפריעו, שרקו, צעקו ״בושה״. שנאה לשם שנאה. אבל גנץ? המנהיג ״המתון״ ו״המאחד״ מצא את האשם – נתניהו. שום מילת גינוי על מראות עצובים ומצערים.

“הראשון שהדהד את הביטוי ״מלחמת אחים״ ואיים בה שוב ושוב, קורא עכשיו למנוע אותה”.

אריאל כהנא מ’ישראל היום’ הגיב: “ביום כיפור הייתי בגדרה, בבית כנסת הבילויים, שכל מי שרוצה מתקבל בחום בשעריו, בלי הבדלי דעות או כל הבדל אחר. האחדות הייתה באוויר.

“אבל הנה החג הקדוש בשנה יוצא, ומתברר שלא רק שיהודים מחבלים בתפילות של יהודים אחרים, אלא שמנהיגיהם, גנץ ולפיד שוב כושלים בצומת ההכרעה בין המוסרי לפופוליסטי. במקום לשים גבול ברור לחוליגנים, גנץ ולפיד, נסחפים אחריהם, מתרצים תירוצים עלובים ובאופן די מגוחך מאשימים את נתניהו במראות הזוועה מתל אביב.

“זה עצוב מאוד, מאכזב מאוד, אבל לא כל כך מפתיע”.

שלי טפיירו, כתבת המשפט ותחקירנית ‘כאן חדשות’, צייצה: “הייתי שם בערב יו”כ, הייתי גם הערב בסמוך לשעת הנעילה. כמות השנאה, הגזענות, הטינופת שנאלצו המוני אנשים, נשים, זקנים וטף לספוג רק כי באו להתפלל יחד ביו”כ היא חושך שאין בו אור. היא תהום בלי תחתית.

“ממלטת עצמי בעגלה עם ילדיי המבוהלים חולפת מול כל כך הרבה עיניים, המומות, בוכות. כך נראה חורבן הבית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות