הרבי מויז’ניץ לבש הקיטל והכיפה העתיקים: ‘לא רק זה בירושה לנו’

האדמו"ר מויז'ניץ התעטר ביום הכיפורים בבגדי הקודש -  הקיטל של אבי השושלת הרה"ק 'אהבת שלום', הכיפה של הרה"ק מאפטא, וישב על כסא זקנו הרה"ק בעל 'אהבת ישראל' • צפו: האדמו"ר ב'טיש מוצאי יום כיפור'
יוסף גרינבוים
י"א תשרי התשפ"ד / 25.09.2023 23:19

יום כיפור בחצר הקודש ויזניץ: האדמו”ר התעטר ביום הכיפורים בבגדי הקודש –  הקיטל של אבי השושלת הרה”ק ‘אהבת שלום’, הכיפה של הרה”ק מאפטא, וישב על כסא זקינו הרה”ק בעל ‘אהבת ישראל’.

בויז’ניץ מספרים שהחג עבר בהתרוממות הנפש. את תפילת ‘נעילה’ סיימו כמה דקות לפני הזמן, והרבי הורה להכריז שלא להתקהל מחוץ לבית המדרש לקידוש לבנה. עקב הלחץ במקום, מעמד קידוש לבנה נדחה לשעה 22:00.

הרבי הורה לעשות הבדלה לנשים מיד בזמן, עוד לפני תפילת מעריב.

אחר כך התקיים ‘טיש מוצאי יום כיפור’ בהשתתפות אלפים.

הקיטל של אבי שושלת ויז’ניץ הועבר היום בחזרה אל האח הצעיר, האדמו”ר מויזניץ’-מרכז, שילבש אותו בהושענא רבא.

על  המשך החלוקה של חפצי הקודש שהתקבלו בירושה, אמר האדמו”ר מויז’ניץ כי יחליט אחרי החגים כיצד ינהגו – אם תשאר חלוקה של חג-חג או שיתחלקו  בחפצי הירושה. “האדמו”ר רוצה לראות את הסיפור מאחוריו”, אומרים בחצר ויז’ניץ.

על מהלך השלום הדרמטי שנקט הרבי לפני ראש השנה, כאשר החליט על השימוש בחפצי הקודש בחלוקה עם אחיו – אמר האדמו”ר: “ה’אהבת שלום’ השאיר ירושה, לא רק את הקיטל, כי אם גם את שמו המלא ‘אהבת שלום’, להישאר באחדות, לאהוב יהודים.

“יש לנו ירושה מהאדמו”רים הקודמים לחיות באהבה, שלום ואחווה. אכן הקיטל זה שימוש קדוש, אולם לא רק זה בירושה לנו… יש לנו ירושה לאהוב כל יהודי באשר הוא שם!”

 

ויו”ט היה עושה בצאתו בשלום מהקודש:  האדמו”ר מויז’ניץ ב’טיש מוצאי יום כיפור’. צילום: מלכות ויזניץ בטלגרם. לצפיה בגודל מלא – לחצו על התמונה:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות