נתניהו ל-CNN: הם מדברים ומדברים, זה מה שפוליטיקאים עושים

ראש הממשלה אמר בראיונות שהעניק בארה"ב, כי הוא לא מאמין שייאלץ לפרק את הקואליציה שלו עבור ההסכם עם סעודיה: "אנשים לא מבינים איך המערכת שלי עובדת. הם אלה שהצטרפו אליי, לא אני הצטרפתי אליהם" • "אם לא נשיג זאת בחודשים הקרובים - ההסכם יידחה לכמה שנים"
חרדים 10
ח' תשרי התשפ"ד / 23.09.2023 19:42

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין לרשתות טלוויזיה בארה”ב והתייחס להסכם המתגבש מול סעודיה וארצות הברית ולחששות כי חברי ממשלתו מהימין יערימו קשיים על אישור הצעדים עבור הפלסטינים, במסגרת הסכם הנורמליזציה עם סעודיה.

בריאיון ל-CNN אמר נתניהו כי השרים בצלאל סמוטריץ’ ואיתמר בן גביר יצטרכו לקבל את החלטתו בנושא. “הם מדברים ומדברים, זה מה שפוליטיקאים עושים”, אמר נתניהו – והדגיש כי ברגע האמת, השאלה הקובעת היא אם הוא יקבל את ההסכם.

המראיינת הזכירה את אמירתו הספציפית של סמוטריץ’ על כך שהעם הפלסטיני לא קיים, והביעה תמיהה כיצד יהיה ניתן להגיע לצעדים עבור הפלסטינים. בתגובה, נתניהו הזכיר את החלטת הקבינט לפעול למנוע את קריסת הרשות הפלסטינית – צעד אליו סמוטריץ’ התנגד ובן גביר נמנע.

לשאלה כיצד יצליח להעביר צעדים לטובת הפלסטינים בקואליציה הנוכחית שלו, השיב ראש הממשלה כי “אנשים לא מבינים איך המערכת שלי עובדת. הם אלה שהצטרפו אליי, לא אני הצטרפתי אליהם”.

כשנשאל על סיכויי השגת עסקה מדינית עם סעודיה, אמר: “כאשר יש שלושה מנהיגים – ביידן, בן סלמאן ואני – שרוצים להגיע לתוצאות, זה מעלה את הסיכויים שנצליח בכך”.

בריאיון נוסף לרשת פוקס ניוז  נתניהו אמר כי ניתן להגיע להסכם עם סעודיה, אך בהמשך הסביר כי חלון ההזדמנויות להשגת ההסכם הוא צר. “אם לא נשיג זאת בחודשים הקרובים – ההסכם יידחה לכמה שנים”.

ראש הממשלה התייחס בריאיון גם לפלסטינים והקשר שלהם להסכם המתגבש – ואמר. “על הפלסטינים להיות חלק מהתהליך אבל אסור שיהיה להם וטו על התהליך. במשך 25 שנים לא היה לנו הסכם שלום חדש כי אמרו שקודם כל צריך להשלים הסכם עם הפלסטינים, אבל הם לא רוצים מדינה לצד ישראל, אלא מדינה במקום ישראל. אשקול דרכים שבהן הם יכולים להרוויח מהתהליך מבלי לסכן את הצרכים הביטחוניים שלנו”.

בנוגע לדברי יורש העצר הסעודי בן סלמאן על הרצון הסעודי בנשק גרעיני בתגובה לנשק האיראני, אמר נתניהו כי הוא חושב שאין צורך שסעודיה תצטייד בנשק גרעיני. לכך הוסיף כי יש לעשות הכול בשביל למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות