הוטו הוסר, ‘דגל’ חתמה: זייברט המועמד המוסכם לראשות בני ברק

'דגל' חתמה על תמיכה במועמדות של חנוך זייברט - "לאחר שאגודת ישראל קיבלה את כל דרישות 'דגל', וגדולי ישראל נתנו את אישורם" • גבאי הקהילות הליטאיות בבני ברק צהלו: "מדובר בהיסטוריה אמיתית בה 'דגל' תקבל את מה שמגיע לה" • ברשימות למועצת העיר הסיעות ירוצו בנפרד
אריה ריבקינד
ו' תשרי התשפ"ד / 21.09.2023 15:27

הווטו על חנוך זייברט הוסר: דגל התורה ואגודת ישראל חתמו אחר הצהרים (חמישי), שעות לפני סגירת הרשימות לבחירות המקומיות – על מכתב תמיכה במועמד שהציבה אגו”י לראשות העיר בני ברק.

במעמד חתימת ההסכם בין דגל התורה לאגודת ישראל השתתפו ח”כ יעקב אשר, המועמד לראשות העיר חנוך זייברט, יו”ר ‘דגל’ בבני ברק מנחם שפירא וח”כ לשעבר אליהו חסיד.

ח”כ יעקב אשר ומנחם שפירא חתמו עם זייברט על התמיכה של ‘דגל’ במועמדותו, בכפוף להסכם הכולל שורת דרישות ארוכה מצד ‘דגל’, שהתקבלו במלואם על ידי אגו”י.

לפי ההבנות שהושגו במו”מ בין הצדדים, זייברט – נציג הסיעה המרכזית של חסידות גור, יהיה המועמד המוסכם לראשות העיר, ומנחם שפירא, נציג ‘דגל’, יהיה ממלא מקומו. השניים יפעלו וינהלו את העיר בשותפות מלאה. 

בהודעה מטעם דוברות ‘דגל’ נאמר: “לאחר שאגודת ישראל קיבלה את כל דרישות דגל התורה, וגדולי ישראל נתנו את אישורם – נחתם כעת הסכם בין דגל התורה לאגודת ישראל על ראשות העיר לתמיכה בחנוך זייברט”.

עם זאת, ברשימות למועצת העיר הסיעות ירוצו בנפרד. אגודת ישראל עצמה תרוץ בשתי סיעות נפרדות – אחת  בהובלת הסיעה המרכזית של גור, והשניה בהובלת סיעת שלומי אמונים.

גבאי הקהילות של בציבור הליטאי בבני ברק הגיבו על ההסכם: “מדובר בהיסטוריה אמיתית בה דגל התורה תקבל את מה שמגיע לה. אנו שמחים שנושא התשתיות, הניקיון, התחבורה והקהילות עומדים במרכז ההסכם”.

כפי שדווח בחרדים 10, מפלגת דגל התורה שיגרה לפני כשלושה שבועות מכתב לראשי אגודת ישראל בו היא הודיעה רשמית, כי היא מטילה וטו על מועמדתו של חנוך זייברט, נציג הסיעה המרכזית, לראשות עיריית בני ברק – בשל מה שהיא מגדירה “ההתפתחויות האחרונות בעיר”..

‘דגל’ הבהירה במכתב, כי היא מעוניינת להמשיך את השותפות בין המפלגות במסגרת ה’דיל הפוליטי’ ביניהן בבני ברק, אך בשל הזעם העולה מקהילות בעיר, קיים חשש שלא ינצחו בבחירות לראשות העיר, כך שצביון העיר עלול להיפגע. בשל כך, הם דורשים מאגו”י הצגת מועמד מוסכם אחר. 

במכתב של דגל, עליו חתם ח”כ יעקב אשר,  צוין, כי ההחלטה התקבלה על דעת “מרנן ורבנן גדולי ישראל”.

בהודעה שפרסמה תנועת דגל התורה – נאמר: “המכתב שנשלח על ידי ח”כ יעקב אשר שמונה לרכז את המו”מ בנושא הבחירות המוניצפאליות בבני ברק, נעשה בהוראתם ובשליחותם של רבני וחכ”י דגל התורה כולה”.

בבני ברק קיים כבר עשרות שנים הסכם רוטציה של דגל התורה-אגודת ישראל במסגרתו מידי קדנציה נבחר לראשות העיר מועמד של אחת המפלגות בתמיכת עמיתתה.

הפעם, לאחר שבקדנציה האחרונה כיהן אברהם רובינשטיין מ’דגל’,  הגיע תורה של אגודת ישראל, שהציבה את חנוך זייברט כמועמדה, תוך ציפיה ש’דגל’ תתמוך במועמדותו.

אלא שתושבים רבים מהציבור הליטאי בבני ברק מסתייגים מזייברט – ואיימו כי יצביעו למועמד של ש”ס, מה שעורר חשש כבד ב’דגל’.

כאמור, בעקבות מו”מ בין הצדדים, ולאחר שגבאי הקהילות הליטאיות קיבלו את כל הדרישות שהציבו – נחתם הסכם התמיכה במועמד של אגו”י.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות