נדרשים לעבור השתלת שיניים בקרוב? מה בדיוק מצפה לכם ועל מה חשוב לשים דגש?

אתם או אדם קרוב אליכם נדרשים לעבור בקרוב השתלת שיניים? כדאי לדעת למה אתם נכנסים ואולי להסיר חששות וספקות לפני שמתחילים בתהליך • מה כוללת השתלת שיניים "סטנדרטית" כיום ומה כדאי לדעת ולקחת בחשבון מבעוד מועד?
תוכן שיווקי
ו' תשרי התשפ"ד / 21.09.2023 12:26

השתלת שיניים היא כיום הליך נפוץ ביותר בישראל ובעולם המערבי כולו, ואחד מהליכי רפואת השיניים המתקדמים והיעילים ביותר בתחום.  בעוד ישנן כמובן השתלות שיניים והליכים מסוגים שונים, בהתאם למצב מערכת השיניים והלסת של המטופל, במרבית המקרים ההליך הכללי הוא פחות או יותר דומה.

במידה ואתם או אדם קרוב אליכם נדרשים לעבור בקרוב השתלת שיניים, כדאי לדעת למה אתם נכנסים ואולי להסיר חששות וספקות לפני שמתחילים בתהליך. מה כוללת השתלת שיניים “סטנדרטית” כיום ומה כדאי לדעת ולקחת בחשבון מבעוד מועד?

מה כולל ההליך?

ההליך של השתלת שיניים כולל החדרה של שתל דנטאלי, המהווה למעשה תבריג זעיר מטיטניום, אל תוך עצם הלסת. לאחר מכן ממתינים במשך כמה שבועות או חודשים עד שעצם הלסת מתעבה סביב השתל וקולטת אותו אליה, כך שהוא הופך מקובע ומיוצב בלסת. אל השתל הדנטלי מוברג מבעוד מועד המבנה – חלק אשר בולט מהחניכיים בדיוק במקום בו אמורה להיות מותקנת השן החדשה המושתלת. אל המבנה מדביקים כתר, אותו מכינים ומייצרים במיוחד עבור אותה מערכת שיניים של אותו מטופל, ובמיוחד עבור אותו מקום בלסת בו חסרה השן. התוצאה המתקבלת היא שן חדשה, מלאכותית אמנם, אך כזו המרגישה, מתפקדת ונראית בדיוק כמו השן המקורית. לא פחות מכך!…

קיימים סוגים שונים של השתלות שיניים, דוגמת השתלת שיניים לסת תחתונה או עליונה, השתלת של מספר שיניים יחד ופתרונות מתקדמים נוספים. נקודה שחשוב להכיר היא כי בקרב חלק מהמטופלים נדרש הליך מקדים של בנייה ועיבוי של עצם הלסת, במידה וזו אינה מספיק צפופה או חזקה באזור המיועד. במקרה זה ההליך המקדים, המכונה “הרמת סינוס”, יבוצע כמה חודשים לפני תחילת ההליך של השתלת השן.

סוגים שונים של שתלים

התחום של רפואת שיניים ובפרט שיקום הפה הפך מפותח ומשוכלל ביותר במרוצת השנים האחרונות והעשורים האחרונים, וכיום ניתן למצוא כאמור סוגי הליכים שונים ומתקדמים ביותר. בהתאמה, ניתן למצוא גם מספר סוגי שתלים לשיניים , המתאפיינים בתכונות מעט שונות ועשויים להתאים במצבים שונים או למטופלים שונים. כדאי לדעת שקיים מגוון מסוים בתחום, אך לנו אין כמובן את הכלים על מנת להבין מה מבדיל בין סוגי שתלים לשיניים, ולכן מה המתאים והנכון ביותר עבורנו. את זה צריך להחליט, וגם להסביר לכם, הרופא המטפל.

אל תהססו לשאול את הרופא שלכם שאלות, גם אם יש לכם הרבה כאלו. חשוב שתרגישו בנוח לכל אורך התהליך, ותדעו בדיוק מה מצפה לכם בכל ביקור וביקור.

בכל מקרה, השתלת שיניים היא הליך המתפרש על פני כמה חודשים טובים עד לסיומו. אך זה שווה את ההמתנה – כך אנו יכולים לשחזר את מערכת השיניים שלנו באופן מושלם, גם לאחר אובדן של שן או מספר שיניים…

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות