הוחמר עונש ה’חשמלאי’ שהתרשל והביא למותה של הכלה החרדית

בית המשפט המחוזי בחיפה החמיר את עונשו של המורשע שגרם ברשלנות למותה של הכלה החרדית שני ברדיצ'בסקי ע"ה בת ה-24, שהתחשמלה למוות בשנת 2017 • אביה זעק לשופט: "עשרה חודשים? היה צריך לקבל עשר שנים"
חרדים 10
ו' תשרי התשפ"ד / 21.09.2023 12:16

בית המשפט המחוזי בחיפה החמיר את עונשו של איש האחזקה אליהו יחיא בן ה-68, שגרם ברשלנות למותה של הכלה החרדית שני ברדיצ’בסקי ע”ה בת ה-24 בבית בטירת כרמל.

שני ע”ה התחשמלה למוות ביום האחרון של ה”שבע ברכות” שלה.

עונשו של יחיא, שנקבע בחודש ינואר, הורחב מתשעה חודשי עבודות שירות ושישה חודשי מאסר על תנאי – לעשרה חודשי מאסר בפועל. בנוסף נקבע כי יחיא יפצה ב-20 אלף שקלים את הוריה של הכלה ואת האלמן.

איש התחזוקה הורשע לאחר שבמקום לקרוא לחשמלאי, ניסה לתקן בעצמו תקלה חשמלית בדירה מבלי שהיה מוסמך לכך, וגרם להתחשמלותה למוות של הכלה.

אביה זעק לעבר השופט אברהים בולוס: “עשרה חודשים? היה צריך לקבל עשר שנים”.

דני ברדיצ’בסקי, האלמן, אמר: “אנחנו סוג של מרוצים. בית המשפט נתן חותמת סופית שמי שרוצה להשלים הכנסה ולעבוד בעבודות מסכנות חיים בלי שהוא מורשה שיחשוב מאה פעם קודם”.

האסון אירע לפני 6 שנים – ב-21 באוגוסט 2017. מיד לאחר החתונה דני ושני ברדיצ’בסקי עברו לגור יחד בדירה בטירת הכרמל. עם כניסתם לדירה התגלו ליקויים במערכת החשמל, והזוג הודיע על כך לבעל הדירה – שהזמין חשמלאי.

“החשמלאי” ביצע כמה פעולות כולל ניתוק מפסק הפחת, ו-4 ימים לאחר מכן קרה האסון.

הבעל יצא לבית הכנסת, כדי לגייס מניין ל’שבע ברכות’, ושני נכנסה למקלחת לקראת האירוע – ושם מצאה את מותה. דני חזר הביתה מבית הכנסת, לאחר שאמה של שני לא הצליחה להיכנס לדירה, ומצא אותה ללא רוח חיים.

בראיון לפני כ-6 שנים  ב’חמש עם רפי רשף’, סיפר דני כי הוא ורעייתו הטריה שני ע”ה ביקרו בציון רבי שמעון בר יוחאי במירון – וכששבו הביתה, ביום האחרון של ה’שבע ברכות’, שני התחשמלה למוות.

דני סיפר לרפי רשף: “הכרנו בשידוך, שני הייתה האישה הכי מדהימה בעולם. החתונה הייתה מעבר לציפיות, הייתה שמחה מדהימה ואלה היו הימים המאושרים בחיי”.

הזוג היה בביתו בטירת הכרמל והתכונן לסעודת ה’שבע ברכות’. דני יצא לגייס מניין.

כשדני חזר הביתה, הוא גילה שהבית נעול מבפנים ושלא יכול להיכנס, עלה לגג, שבר את החלון ונכנס. “ראיתי את אשתי מוטלת על המקלחון. התקשרתי למד”א ועשיתי לה החייאה עד שהם הגיעו. אחרי כמה דקות הגיע צוות הצלה ויצאתי מהבית”.

דני טען שהסיבה הייתה ניתוק הבית מאמצעי הארקה: “בעל הבית הפנה אותי לאדם שלדעתי לא היה באמת חשמלאי, והוא ניתק את ההגנה על הבית. לצערי לא הבנתי מה המשמעות של בית ללא הארקה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות