משבר המזון: אלי כהן ייצג את ישראל בקבוצת המדינות התומכות בסודאן

שר החוץ אלי כהן השתתף היום בניו יורק בכינוס בינלאומי להתמודדות עם משבר המזון בסודאן, לצד שרי החוץ של סעודיה, מצרים, צ׳אד וקטאר • "ישראל מוכנה לקדם עזרה הומניטרית ולשלוח צוותי חירום בתחומי החקלאות"
חרדים 10
ו' תשרי התשפ"ד / 20.09.2023 21:16

שר החוץ אלי כהן השתתף היום בכינוס ״the cost of inaction in Sudan״ באו״ם – כינוס בינלאומי להתמודדות עם משבר המזון בסודאן.

שר החוץ כהן ייצג את ישראל לצד שרי החוץ של סעודיה, מצרים, צ׳אד וקטאר.

בכינוס השתתפו שורה של מדינות המנסות לסייע לסודאן בהתמודדותה עם משבר המזון החמור הפוקד אותה על רקע הבצורת הקשה. בין המשתתפות הנוספות בכינוס: ארה״ב, סעודיה, איחוד האמירויות, בריטניה ועוד.

שר החוץ אמר: “ישראל מצטרפת ליוזמה הבינ”ל ועומדת לצד סודאן. מאז ביקורי בחרטום בתחילת השנה, בו קבענו את הבסיס להסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לסודאן, אנחנו מנסים לסייע לסודאן להתמודד עם המשבר עימו היא מתמודדת.

“במהלך שיחתי בפורום הדגשתי כי ישראל מוכנה לקדם עזרה הומניטרית ולשלוח צוותי חירום בתחומי החקלאות, במשותף עם גורמים בינלאומיים נוספים על מנת לבחון את המצב בשטח ולפעול לשיפור חייהם של האזרחים בסודאן.

“ישראל פועלת במשך עשרות שנים עם מדינות הסובלות מבצורת ברחבי העולם וחולקת שיטות עבודה ומומחיות, אותם פיתחנו מניסיוננו במלחמה במדבור והתמודדות עם מחסור במים בעזרת יישום חקלאות חדשנית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות