הוא נגד המשטרה? לפיד: “הקריאה לשאת נשק ביום כיפור – מסוכנת”

יו"ר האופוזיציה בביקורת חריפה על התנהלות הממשלה במלחמה בטרור: "בן גביר וסמוטריץ' מתעלמים פעם אחר פעם מהמלצת גורמי הבטחון לפעול באופן זהיר ואחראי"
אריה ריבקינד
ה' תשרי התשפ"ד / 20.09.2023 14:24

מפלגת יש עתיד קיימה  היום (רביעי) ישיבת סיעה במלון רויאל ביץ’ בתל אביב, במהלכה  מתח יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה במלחמה בטרור.

מספר נוסעים יחד? זה מה שצריכים לעשות בעת המעבר בכניסה לדנקל!

בפתח דבריו לפיד הזהיר את אזרחי ישראל: “לפי דיווחי מערכת הבטחון מספר ההתרעות ביהודה ושומרון הוא חסר תקדים. גם האירועים האחרונים ליד הגדר בעזה הם בדיוק מהסוג שהוביל בעבר לסבבי לחימה”.

לפיד טען: “כל ראשי מערכת הבטחון – צה”ל, שב”כ משטרה, גופי המודיעין – מזהירים את הממשלה ואת הקבינט מהתלקחות אלימה, אבל בן גביר וסמוטריץ’ מתעלמים פעם אחר פעם מהמלצת גורמי הבטחון לפעול באופן זהיר ואחראי”.

לדבריו, “ראש הממשלה איבד שליטה בשריו. כל אחד מהם מנהל מדיניות מסוכנת משל עצמו. לקרוא לאזרחי ישראל לבוא עם נשק לבית הכנסת ביום הכיפורים זו לא מדיניות ביטחונית, זה פופוליזם מסוכן”.

נזכיר, כי  לאור העלייה במספר ההתראות לפיגועים בשבועות האחרונים, משטרת ישראל היא זו שפנתה לציבור שיש ברשותו נשק ומיומן לעשות בו שימוש בעת הצורך.

ראש אגף המבצעים במשטרת ישראל, ניצב סיגל בר צבי, עדכנה ביום את סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה על ההיערכות להמשך חגי תשרי – בדגש ליום הכיפורים – וקראה לציבור להגיע חמוש בנשק לבתי כנסת: “אנחנו קוראים לציבור שיש ברשותו נשק ומיומן לעשות בו שימוש בעת הצורך, לשאת את נשקו בימים אלו”.:

לפיד אמר עוד: “אם נתניהו לא ירסן את סמוטריץ’ ובן גביר, נשלם בחיי אדם. במקום לברוח מהצרות עד קליפורניה, ראש הממשלה צריך עוד היום לדפוק על השולחן, לרסן את שריו חסרי האחריות, לפעול יחד עם ראשי מערכת הבטחון להרגעת השטח. אם הוא יפעל באופן אחראי הוא יגלה שבניגוד לחברי ממשלתו האופוזיציה תיתן לו גיבוי מלא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות