“מעליבה ח”כ? חוצפה”: רוטמן סילק את נציגת הנהלת בתי המשפט • צפו

עימות סוער בוועדת החוקה: במסגרת תגובה רשמית לטענות שהועלו בדיון, נציגת הנהלת בתי המשפט טענה שיש "חשש למניעים לא ענייניים" של ח"כ קלנר • שמחה רוטמן ביקש ממנה להתנצל על דבריה המעליבים - ואיים בתלונה אתית נגדה
אריה ריבקינד
ה' תשרי התשפ"ד / 20.09.2023 12:09

עימות חריף התחולל הבוקר (רביעי) בוועדת החוקה בין יו”ר הועדה ח”כ שמחה רוטמן לנציגת הנהלת בתי המשפט, עו”ד חנית אברהם בכר.

הזדמנות: רוצה להשתתף במבצע חילוץ של נשים וילדים מכפר ערבי?

הדיון נערך לבקשת ח”כ אריאל קלנר מהליכוד על בחינת כללי ניגוד העניינים החלים על שופטים – זאת בעקבות חשיפת העיתונאי קלמן ליבסקינד, לפיה שופט בימ”ש העליון יצחק עמית, דן בשורת תיקים בהם ישנם אינטרסים כלכליים משמעותיים לחברות בהן אחיו וגיסו מכהנים בתפקידים בכירים, וכן נשיאת בימ”ש העליון, השופטת אסתר חיות, שדנה בתיקי חברות ביטוח אותן מייצג בעלה עו”ד דוד חיות.

לטענת רוטמן, במהלך הדיון העליבה בכר את ח”כ קלנר כי הוא פועל ממניעים זרים על מנת לפגוע באימון הציבור בבית המשפט.

רוטמן ביקש שתתנצל ולא תמתח ביקורת על חברי הכנסת – אך בכר סירבה.

הנציגה הקריאה בדיון תגובה רשמית של הנהלת בתי המשפט – ואמרה:  “באופן ספציפי בנוגע לטענות שהועלו לגבי הנשיאה חיות, נציב תלונות הציבור דחה את הטענות. מיחזור טענות אלה כעת מעורר חשש שהמניעים לעשות כן אינם ענייניים והמטרה היא אחת – להוביל לפגיעה באמון הציבור בבתי המשפט.  גם בעניין השופט עמית הנושא נבדק על ידי נציב התלונות על השופטים שדחה את על הטענות בנושא”.

רוטמן עצר את הדיון ולא אפשר לה להמשיך לדבר: “אני תמה מהן יכולות הנהלת בתי המשפט ועל פי איזה דין יש לך סמכות לעסוק במניעים שלנו. האם תפקידך כעובדת ציבור להגיב לשליש מחברי הוועדה שלי שמניעיהם אינם כשרים? ואם יש לך הסמכה בחוק, האם עברת הכשרה פסיכולוגית בנוגע למניעים של חברי כנסת והאם את סבורה שתפקידו של עובד ציבור הוא לבקר מניעים של חברי כנסת?”

רוטמן המשיך: “לא אתן לך לעלוב בחברי הוועדה שלי, אני מבקש כמו שאני מבקש מכל אדם, וזה שאת מהנהלת בתי המשפט לא הופך את הדם שלך לכחול… כשם שאני מגן על עובדי ציבור ומבקש שיתנצלו אם אמרו דברים שלא במקום על מניעיהם, אני מצפה שכאשר את עושה מעשה כה חמור, אם את רוצה להמשיך לדבר, שתתנצלי בפני ח”כ קלנר, שאמרת שהמניעים שלו במכתב שמבוסס על כתבה עיתונאית על נושאים שצריכים ברור, הם מניעים לא כשרים, כי את לא מוסמכת לעשות את זה ועובד מדינה לא מבקר ח”כים בוועדת כנסת וזה גם מנוגד לכלל אתי.

“בנוסף, הטענה בבסיס מה שאמרת, שאומרת – זה חשוף לעיני הציבור ולביקורת הציבור, אבל כאשר נציג ציבור מבקש להעלות את זה לביקורת הציבור את מפקפקת במניעיו היא חוצפה שאין כדוגמתה. הרי הטענה שלך שזה חשוף לציבור ולכן אם הציבור יקרה משהו לא בסדר הוא יוכל לבקר, ואז נציג ציבור רואה את הדברים ומבקש דיון בוועדה שתפקידה לעשות את הביקורת הציבורית הזאת ואת אומרת: ‘המניעים שלך לא כשרים'”.

רוטמן ביקש מסדרני הכנסת להשתיק את המיקרופון של בכר – ואיים להגיש נגדה תלונה: “אבקש שתחזרי בך מהדברים הללו, כי בעיניי חצית פה קו שאסור לעובד מדינה לחצות. אשקול להגיש תלונה אתית על התנהלותך כי עובד מדינה לא מותח ביקורת על מניעיהם של חברי הכנסת אצלי בחדר הוועדה. הוא חייב לנהוג בכבוד לחברי הכנסת. אם את רוצה לחזור בך מדברייך על מניעיו של ח״כ קלנר ורשימת הח״כים שביקשו את הדיון את מוזמנת לעשות זאת, אם את לא מתכננת לעשות זאת, לא אתן לך להמשיך לדבר”.

בתגובה עו”ד בכר בחרה לצאת מהדיון ולא להתנצל.

ח”כ רוטמן הודיע בסיום הדיון כי לא ירפה מהנושא וכי לדיון ההמשך שיקיים, יבקש את עמדת הנהלת בימ”ש בכתב. “אני מקווה שהנהלת בימ”ש תבוא עם תשובות ולא עם הטחת האשמות”.

לחברי האופוזיציה אמר: “במקרים הללו בדרך כלל אין קואליציה או אופוזיציה, התפקיד שלנו הוא לפקח, וההתגייסות של ח”כים שאומרים שלא רוצים לעסוק בעניין כי אנחנו במערכה להילחם בקואליציה, זה השכפ”צ שמנסים לתת למעשים שיודעים שלא ייעשו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות