המשטרה חוקרת: כיצד נגנב מבסיס צה”ל טנק שנמצא במגרש גרוטאות?

טנק מרכבה, שככל הנראה אינו פעיל, נגנב הלילה מבסיס אימונים של צה"ל בסמוך למחלף אליקים • שני חשודים נעצרו • החשד: רצו לסחור בפלדה
חיים טוויל
ה' תשרי התשפ"ד / 20.09.2023 11:45

טנק מרכבה נגנב הלילה (רביעי) מבסיס אימונים של צה”ל בסמוך למחלף אליקים. המשטרה פתחה בחקירה משותפת עם מצ”ח.

הזדמנות: רוצה להשתתף במבצע חילוץ של נשים וילדים מכפר ערבי?

במסגרת החקירה נעצרו תושב טבריה ותושב חיפה בשנות ה-40 לחייהם בחשד למעורבותם בגניבת טנק צבאי מבסיס אימונים סמוך למחלף אליקים.

סגן ניצב צחי בן חיים, מפקד תחנת נשר, סיפר בריאיון לאסתי פרז בתוכנית “בחצי היום” ברשת ב על הפרטים החדשים העולים מהחקירה: “השטח ממנו נגנב הטנק פתוח לקהל במהלך החגים, וכנראה הוצא על מוביל”.

בן חיים הוסיף כי המשטרה, בשיתוף עם הצבא ומשרד הביטחון מתייחסים לפרשה החמורה כגניבת אמל”ח. בנוסף, אמר כי בחקירה נבדקים מספר כיוונים, ביניהם האפשרות  של מכירת פלדה.

נציג מטעם משרד הביטחון דיווח למשטרה על הגניבה ושוטרי מחוז חוף איתרו כעבור זמן קצר את הטנק בתוך מגרש גרוטאות באיזור נשר.

מבירור ראשוני של נסיבות המקרה עלה חשד, כי הטנק אינו פעיל והוא נגנב מהמקום מסיבות שנחקרות בשלב זה.

ממשרד הביטחון נמסר: “מדובר בשלדה של טנק מסוג מרכבה 2 שיצא משירות לפני שנים רבות. הטנק ללא אמצעי חימוש, ומערכותיו אינן פועלות. הטנק היה מוצב בשטח אש שפתוח למטיילים ושימש ככלי נייח לתרגולות חיילים. הטנק הוחזר למערכת הביטחון. חקירת האירוע נמשכת, וכן יתקיים תחקיר פיקודי”.

לפני כחצי שנה פעילי מחאה נגד הרפורמה גנבו טנק שהיה בשירות במלחמת יום הכיפורים והוצב באתר תל סאקי בגולן. הטנק נלקח לצורך המחאה של לוחמי 1973 נגד הרפורמה המשפטית, כשעליו מגילת העצמאות.

הטנק היה אמור להתלוות לשיירה שיצאה מגשר בנות יעקב לדגניה. המשטרה עצרה את מוביל הטנקים בקיבוץ גדות, כשעליו הטנק הגנוב. במהלך החקירות, הבינו השוטרים ובמועצה כי הטנק נלקח ללא רשות על ידי מובילי המחאה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות