איך ‘ידיעות’ ניסו להציל מיליונים של מודעות הירושה? בתירוץ על חרדים

אחרי שנים שהכניסו מיליונים לעיתונים: סוף למודעות הירושה • משרד המשפטים החליט על ביטול אגרת הוצאות הפרסום בעיתונות הכתובה בסף כ-65 שקל
חרדים 10
ה' תשרי התשפ"ד / 20.09.2023 11:37

משרד המשפטים ביטל את אגרת הוצאות הפרסום בעיתונות הכתובה על צווי ירושה. כך חשף היום (רביעי) אבישי גרינצייג ברשת ב’.

הזדמנות: רוצה להשתתף במבצע חילוץ של נשים וילדים מכפר ערבי?

בשנת 2022 נפתחו יותר מ-50,000 בקשות לצווי ירושה ובקשות לצווי קיום צוואה.

עד היום, כחלק מהליך בקשה לצו ירושה, נדרש כל אזרח לשלם אגרה של כ-65 שקל לצורך פרסום הבקשה בעיתונות המודפסת.

העיתון ידיעות אחרונות זכה במכרז של לשכת הפרסום הממשלתית, ומודעות הירושה מתפרסמות בעיתון באופן כמעט בלעדי.

אלא שמדובר באוסף של שורות צפופות בתוך מודעת פרסום גדולה של משרד המשפטים, שספק אם אנשים באמת קוראים. כך, בפועל, נכנסו ל’ידיעות אחרונות’ מיליוני שקלים בשנה, אך התועלת המעשית של הפרסום – לכאורה כמעט ולא קיימת.

על פי הנטען, חובת הפרסום הזה, כמו פרסומים דומים, נועדה לפרנס ולתמוך כלכלית בעיתונות הכתובה, מבלי להודות בחוסר התועלת בפרסום עצמו.

אגף השירות במשרד המשפטים ביצע סקר בקרב מגישי התנגדות לצו ירושה ולצו קיום צוואה. רק 3% בלבד ציינו כי ידעו על הגשת הבקשה מהעיתונות המודפסת.

בעקבות הממצאים, ובעבודה משותפת עם ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, הוחלט על הפסקת הפרסום בעיתונות המודפסת וזאת מתוך מטרה לייעל את ההליך ולהפחית את התשלומים המוטלים על האזרח, במסגרת הליך הגשת בקשה לצו ירושה.

עיתון ‘ידיעות אחרונות’ הביע התנגדות למהלך, בטענות שונות. בין היתר, טענו בעיתון כי הפרסום בעיתון נצרך לאור חוסר האוריינות של המגזר החרדי למדיה דיגיטלית.

בסופו של דבר, שר המשפטים ומנכ”ל משרד המשפטים, על דעת האפוטרופוס הכללי והמשנה ליועמ”שית כרמית יוליס, החליטו לדחות את ההתנגדות.

הבוקר, כאמור, פורסם כי החובה הרגולטורית הזו בוטלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות