האם השכולה של עידו הי”ד זעמה: “אחמד, תוריד את תמונת בני”

אחמד טיבי פרסם תמונה המציגה ילדים שכביכול נהרגו מאש צה"ל וכלל בה את עידו אביגל הי"ד • אימו פנתה לטיבי: "יש מצב שתוריד את תמונת הילד שלי משם? די בטוחה שחמאס רצחו אותו" • תחילה התעקש, אך בהמשך ערך את הציוץ • בן גביר: "טיבי המחבל - איך אתה לא מתבייש"
חרדים 10
ד' תשרי התשפ"ד / 19.09.2023 17:04

ח”כ אחמד טיבי פרסם היום (שלישי) תמונה של ילדים שלדבריו נפגעו מאש צה”ל במבצע ‘שומר החומות’.

איך ליהנות מיתרון רכישה באשראי בלי להסתכן בגניבת כסף או זהות?

אלא שבין הילדים הפלסטינים הופיעה גם תמונה של הילד עידו אביגל הי”ד, בן ה-5 משדרות שנרצח מפגיעת רקטה בביתו.

הסערה החלה על רקע ראיונות של אנשי ‘אחים לנשק’ לתוכנית ’60 דקות’ של רשת CBS. פעילת הארגון, שירה אטינג, אמרה בראיון: “אם אתה רוצה שטייסים יהיו מסוגלים לטוס ולירות פצצות וטילים לעבר בתים בידיעה שהם יכולים להרוג ילדים – חייב להיות להם אמון מלא באנשים שמקבלים את ההחלטות הללו”.

הדברים עוררו זעם רב וגררו שורה של תגובות. אחת מהן היתה של העיתונאי יהודה שלזינגר מ’ישראל היום’, שכתב: “גם הבוקר חשוב לתקן את הנזק ולהזכיר: צה”ל לא מפציץ בתים עם ילדים”.

בתגובה, אחמד טיבי פרסם  36 תמונות של ילדים ותינוקות וענה בציניות: “חוץ מהפעמים שכן..” וכלל בה, כאמור, את תמונת עידו אביגל הי”ד.

שני אביגל, אימו של עידו הי”ד,  פנתה לטיבי בטוויטר וביקשה ממנו שיסיר את תמונתו של בנה מהציוץ שלו.

“אחמד מה נשמע, שומע? זה סבבה לגמרי לקחת כל מיני ילדים, לשים אותם בתמונה אחת ולספר לעולם שצה”ל הרג אותם, אבל יש מצב שאתה מוריד את התמונה של הילד שלי משם?”, צייצה. “אני די בטוחה שחמאס רצחו אותו, ופצעו את הבת שלי גם, וגם את האחיינים שלי, וגם אותי, אבל אני לא ילדה, אז שיהיה. אה כן, הם ירו לבית!”

סגנית השר ח”כ מיכל וולדיגר הגיבה: “אחמד טיבי, אתה עדיין חבר בכנסת ישראל. הגזמת! לפרסם תמונה של עידו אביגל הי”ד, שנהרג מטיל ששיגר חמאס אל ביתו, ולהציג אותו כמי שנהרג על ידי צה”ל?! ובכלל, אתה יודע היטב שצה”ל הוא הצבא המוסרי בעולם. המטרה אצלך מקדשת את האמצעים, כולל עיוות מידע ושימוש בילדים ובמותם. תתבייש!”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: “אחמד טיבי המחבל – איך אתה לא מתבייש להשתמש בתמונה של ילד יהודי טהור שנרצח בידי חבריך מהחמאס? בושה שאתה חלק מכנסת ישראל”.

במענה לשאלת חדשות 12, אמר טיבי כי אין בכוונתו להסיר את התמונה של אביגל הי”ד מהציוץ, אך כעבור שעה קלה חזר בו וערך את הציוץ: “מחקתי את התמונה הראשונה מתוך כבוד לבקשת אימא שכולה, אימו של עידו ז”ל שהזכרתי אותו כמה פעמים בשנים האחרונות”.

הח”כ מחד”ש-תע”ל הסביר לחדשות 12: “מדובר בפרסום של הארץ על הילדים שנהרגו אז ובהם ילדים פלסטינים וילד יהודי. ואכן ילדים נהרגו. ילד הוא ילד הוא ילד. אם הייתי מעלה את התמונה ומחסיר את עידו ז”ל ממנה, התגובות היו זועמות בצדק שאני לא מגנה רצח של ילד כי הוא יהודי. הידיעה המקורית בהארץ נכונה. אובדן והרג ילד יהודי הוא חמור. יהי זכרם ברוך. של כל הילדים, פלסטינים וישראלים כאחד”.

ב’כאן חדשות’ דווח, כי משפחתו של עידו  הי”ד עזבה את הארץ, והתחילה פרק חדש בארצות הברית.

שני, אימו, פרסמה בפייסבוק את התחושות והמחשבות לאחר המעבר הקשה – וכתבה: “הסתגלות, הרבה זמן שלא כתבתי. עדיין מנסים להסתגל לחיים בלעדיך. תוהה לעצמי אם זה בכלל אפשרי, האובדן לא נעלם וגם לא הכאב. עד שנחזור, הנר שלך דולק כל יום – פה באמריקה, בדיוק כפי שהיה בישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות