חדש בבנימין: נפתחו שני נתיבים בכניסה לירושלים באזור חיזמא

הקלה משמעותית לתנועה מיישובי בנימין לכיוון פסגת זאב: שני נתיבים נפתחו • השרה רגב: "רק לפני שבעה חודשים התחלנו בשדרוג והרחבת כביש 437 והיום אני גאה להכריז על פתיחת שני נתיבים • ראש המועצה ישראל גנץ: "עוד אבן משמעותית במהפכת הכבישים"
חרדים 10
ד' תשרי התשפ"ד / 19.09.2023 16:05

שבעה חודשים לאחר ששרת התחבורה מירי רגב הכריזה על תחילת שדרוג והרחבת כביש 437, נפתחו היום (לישי) לתנועה שני נתיבים במסגרת הקטע הראשון של פרויקט הרחבת כביש שער בנימין-ירושלים.

איך ליהנות מיתרון רכישה באשראי בלי להסתכן בגניבת כסף או זהות?

כביש 437 המבוצע על ידי חברת מוריה משרת את הנכנסים והיוצאים לירושלים ממזרח בנימין ואת תושבי יישובי הסביבה. הכביש צפוי לקצר משמעותית את זמן הנסיעה של תושבי בנימין לירושלים וממנה.

הפרויקט כולל הרחבה של הכביש מנתיב אחד לכל כיוון לשלושה נתיבי נסיעה לכל כיוון, בהם נתיב אחד המיועד לתחבורה ציבורית ושיתופית (נתיב פלוס), דבר שיקל באופן משמעותי על העומסים בציר.

המקטע הראשון כולל את שדרוג הכביש באורך של 6 קילומטרים, הסדרת צמתים מרומזרים בכניסה לאזור התעשייה שער בנימין והכניסה הצפונית לכפר חיזמא, דבר שישפר באופן משמעותי את בטיחות הכביש.

הפרויקט כולל שלושה שלבים, המבוצעים על ידי חברת מוריה וחברת נתיבי ישראל. שני השלבים הראשונים בכביש 437 ו-60 מחיזמא ועד שער בנימין מבוצעים על ידי חברת מוריה, והשלב השלישי בכביש 60 משער בנימין ועד צומת המשטרה הבריטית מבוצע על ידי חברת נתיבי ישראל.

שרת התחבורה מירי רגב: “עם כניסתי לתפקיד הנחתי את כל חברות התשתית להאיץ תהליכים ולקצר את זמני הביצוע של הפרוייקטים והיום אנו רואים את התוצאות. רק לפני שבעה חודשים התחלנו בשדרוג והרחבת כביש 437, עורק תנועה מרכזי למגיעים מצפון-מזרח ירושלים והיום אני גאה להכריז על פתיחת שני נתיבים בכניסה לירושלים שיקלו על התנועה לאזור התעשייה החשוב של שער בנימין”.

ישראל גנץ, ראש המועצה האזורית מטה בנימין: ” כולנו יחד משתדלים ודוחפים כל העת לקיצור לוח הזמנים של העבודות כי אנחנו מבינים את המצוקה. הסדרת מרחב הכניסה לירושלים היא חלק ראשון בעבודות הרחבת כביש שער בנימין – ירושלים. הטרקטורים באזור מתקדמים בקצב טוב להרחבת הכביש כולו. תודה למשרד התחבורה, לשרת התחבורה ולשר האוצר ולחברת מוריה”.

ראש מועצת בנימין עדכן עוד, כי במהלך שנת 2024 יושלם פרויקט שיקוע קלנדיה שיאפשר נסיעה בין אדם לבין עטרות וכביש 443. פתיחת השיקוע יאפשר לבאים מיישובי מזרח בנימין לנסוע אל כביש 443 מבלי לעבור בירושלים, דבר שיחסוך עומס נוסף על הכביש הראשי בדרך לפסגת זאב.

בימים אלה מושלם תכנון הרחבת כביש 60 בשלב הראשון משער בנימין ועד לצומת המשטרה הבריטית, ובתחילת שנת 2024 יתחילו העבודות מדרום לצפון, כלומר משער בנימין לכיוון צומת מכמש והלאה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות