רון קופמן באמירה מרתיחה על החרדים: ‘הם הסרטן של הציבור’

איש התקשורת רון קופמן התבטא בשידור ברדיו 103fm כי הציבור החרדי הוא סרטן: "צריך לנקות את המקום מבפנים, את האייכלרים. 13 אחוז מהציבור הם סרטן בציבוריות הישראלית" • איש תקשורת חרדי: "רון. איך מנקים שלושה עשר אחוז מהאוכלוסייה? תאי גזים? השמדה? טרנספר?"
אבי כץ
ד' תשרי התשפ"ד / 19.09.2023 11:12

איש התקשורת רון קופמן עורר הבוקר (שלישי) סערה, לאחר שהתבטא באמירה מקוממת בתוכנית הבוקר שהגיש לצד ינון מגל  ברדיו 103fm – כי  החרדים הם “סרטן”.

דרמטי: אתה יכול להצטרף השבוע לחילוץ של ילד יהודי מכפר ערבי

“צריך לנקות את המקום מבפנים, את האייכלרים. 13 אחוז מהציבור הם סרטן בציבוריות הישראלית”, אמר קופמן בתכנית.

בהמשך הבהיר את דבריו: “אני ציטטתי דברים של אייכלר. עכשיו, ברור שאין לי בעיה עם החרדים עצמם. עם ההנהגה החרדית, אוקיי? יש לי בעיה עצומה, אם מגיע נבחר ציבור ומפרסם קטע אנטישמי… מה שהם עושים, מה שאייכלר עושה, הוא צריך להיות מודח מהכנסת”.

מגל הגיב: “אבל אם אמרת משהו מכליל, תחזור בך”.

קופמן הבהיר: “אם אני אמרתי משהו מכליל על חרדים, אני חוזר בי על ההכללה. אייכלר וההנהגה החרדית גורמים נזק עצום, בינלאומי, לתוך המדינה”.

סגנית שר האוצר, ח”כ מיכל וולדיגר, הגיבה על האמירה המקוממת: ‏”רון קופמן ידוע כאיש עם פה גדול, אבל האמירה שלו היום חייבת לעלות לו בכיסא. לכל קו יש קו אדום. החרדים הם לא סרטן, הם מגזר אהוב ויקר. אולי כדאי לבקר במחלקה אונקולוגית לפני שמוציאים כאלה גידופים מהפה”.

יו”ר ועדת הבריאות, ח”כ אוריאל בוסו, הגיב: “נמשיך לשמור על נכדך שלומד בגן חב”ד שיקבל את הטוב ביותר”.

איש התקשורת אבי מימרן צייץ: “צריך ‘לנקות’ 13% מהציבור. רון. איך מנקים שלושה עשר אחוז מהאוכלוסייה? תאי גזים? השמדה? טרנספר?”

שי גליק, מנכ”ל ארגון ‘בצלמו’, מיהר לפנות לנציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, בדרישה לפתוח בהליך הפרה והשעייה של קופמן.

“אין לי מילים אפילו להביע את הזעזוע מכך ששדרן במדינת ישראל, מדינת היהודים, מעז לקרוא לאחיו ובני עמו את המילה הגרועה ביותר בארסנל המילים ‘סרטן’. פירוש המילה סרטן הינו נטע זר שנכנס לגוף ומכלה אותו.

“האיש הזה חייב להיות מושעה באופן מידי, על הרשות לפתוח בהליך הפרה ואני מקווה שבזמן שהוא מושעה הוא יסתובב קצת במחלקות הסרטן בבתי החולים, יראה את כמות ההתנדבות החרדית ויבין בעצמו כמה שהוא טעה ויתנצל ויתחיל להתנדב בארגונים האלה”.

בעקבות פניית בצלמו – נציב פניות הציבור ברשות השנייה דוד רגב מסר כי נציבות פניות הציבור פתחה בבירור התלונה ופנתה בשלב ראשון לתחנה לקבל את תגובתה.

בהמשך הודיעה הרשות השניה: “הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה לכאורה נגד תחנת הרדיו 103, בעקבות הדברים שנאמרו הבוקר בשידור על ידי השדרן רון קופמן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות