262 ישראלים בתביעת מיליונים נגד חברת ריינאייר: למה תקעו אותנו?

בתביעה נגד ענקית טיסות הלואו-קוסט טוענים נוסעים מ-12 טיסות כי לא הועלו לטיסות מברלין ארצה בטענה שאיחרו • זאת, למרות שלטענת הנוסעים הם הגיעו כשלוש שעות לפני הטיסה • חברת התעופה מצדה טענה בעבר: דרישות הביטחון של ישראל הן שגרמו לבעיות
חרדים 10
ד' תשרי התשפ"ד / 19.09.2023 10:04

הישראלים נגד חברת התעופה הפופולרית: לא פחות מ-262 262 נוסעים שנתקעו בחודשים האחרונים בשדה התעופה בברלין ב-12 טיסות שונות שהפעילה ענקית טיסות הלואו-קוסט ‘ריינאייר’, תובעים מהחברה פיצוי של 3.14 מיליון שקל, זאת  בשל מחדלים שגרמו להם לרכוש כרטיסי טיסה חדשים.

דרמטי: אתה יכול להצטרף השבוע לחילוץ של ילד יהודי מכפר ערבי

באתר mako פורסמו לאחרונה הטענות, לפיהן חברת ריינאייר, בעיקר בנמל התעופה של ברלין, סוגרת את דלתות המטוס לפני שכל הנוסעים מצליחים להגיע למטוס – במרבית המקרים, גם כאשר אותם נוסעים הגיעו לנמל התעופה שלוש שעות מראש.

חברת התעופה מצדה טענה, בתגובה לטענות, כי דרישות הביטחון של הרשויות הישראליות הן שגרמו לבעיות.

כעת נוסעים שנתקלו בתופעה החליטו להתאגד נגד חברת התעופה האירית.

בתביעה נטען, על פי mako,  כי במקרים המדוברים, בעיקר בנמל התעופה של ברלין, דלפקי החברה נפתחו באיחור ניכר, מה שגרם לעומס רב על עמדות הצ’ק אין בנוסף לבדיקות ביטחוניות. על פי הטענות, כאשר הנוסעים הגיעו כבר לשער העלייה למטוס נאמר להם על ידי נציגי החברה כי לא יוכלו לעלות לטיסה ועליהם לחכות לקבלת המזוודות שלהם שהורדו מהמטוס.

בתביעה נטען: “דלפקי החברה נפתחו באיחור של שעתיים. בגלל מחדלי החברה הגענו באיחור לשער העלייה. יכלו להעלות אותנו לטיסה אבל החברה העדיפה שנחכה 45 דקות בשדה עד שיורדו לנו את המזוודות מהמטוס. בזמן הזה יכלו להעלות אותנו למטוס. זה אבסורד. זו החלטה בלתי סבירה שגרמה לנו לרכוש כרטיסי חדשים על חשבוננו. נאלצנו גם לשכור דירות ולהישאר בבתי מלון עד שמצאנו טיסות מאוחרות”.

עוד מוסבר בתביעה: “הגענו שלוש-ארבע שעות לפני הזמן אבל הדלפקים נפתחו באיחור ובשום מקום לא עדכנו אותנו שיש שתי בדיקות ביטחוניות, מה שגרם לעיכוב נוסף. מה עוד שהטרמינל בשדה התעופה נמצא במרחק של 2.5 ק”מ אז לא ברור איך החברה חשבה שבזמן קצר מאוד נגיע בזמן לשער העלייה.. לחברה היה אינטרס כלכלי שנישאר בברלין כדי שנרכוש כרטיסים ממנה.

“מה שחשוב להדגיש זה שלא מדובר באירוע חד פעמי אלא ב-12 טיסות שונות שבהן פעלה החברה באותה שיטה”.

נתון מעניין שנחשף בתביעה הוא, כי בדרך כלל בכל טיסה של חברת תעופה כשלושה אחוז מהנוסעים לא עולים למטוס, אבל אצל ריינאייר הנתון קופץ ל-12 אחוזים.

עו”ד אשר רוטבאום, המייצג את התובעים,  פנה לנציגיה של חברת ריינאייר בדרישה לפיצוי לנוסעים, אך זו שללה את ההאשמות נגדה ודחתה את הבקשה. לגבי התביעה של הנוסעים, החברה טרם הגישה כתב הגנה בנושא.

הישראלים נגד חברת התעופה אולי הפופולרית ביותר על התיירים מישראל. לא פחות מ-262 נוסעים שנאלצו להתקע בשדה התעופה בברלין בלא פחות מ-12 טיסות שונות של ענקית טיסות הלואו-קוסט “ריינאייר”, חברו יחד לתביעת פיצוי ענק של 3.14 מיליון שקל בשל מחדלים שהביאו לכך שיוציאו מכספם עבור כרטיסים חלופיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות