נתניהו יחרים את טקס האזכרה הממלכתי ליצחק רבין – וזו הסיבה

בלשכת ראש הממשלה עדכנו את מארגני הטקס כי אין צורך לשמור לנתניהו מקום בשורת המכובדים • כשהיה באופוזיציה לא הגיע, אך לראשונה לא יעשה זאת כראש ממשלה • בסביבתו טענו: לצערנו האירוע בהר הרצל עבר פוליטיזציה במקום לשמור על הממלכתיות של היום הזה
חרדים 10
ד' תשרי התשפ"ד / 18.09.2023 21:36

לשכת ראש הממשלה עדכנה בימים האחרונים את הגורמים המארגנים הרלוונטיים, כי ראש הממשלה נתניהו לא יגיע לטקס האזכרה הממלכתי לזכרו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז”ל, שייערך בתאריך העברי של הרצח י”ב בחשוון – ולפיכך אין צורך שיישמר עבורו מקום בשורת המכובדים. כך דווח הערב (שני) ירון אברהם בחדשות 12.

דרמטי: אתה יכול להצטרף השבוע לחילוץ של ילד יהודי מכפר ערבי

בדיווח נאמר, כי זו לא הפעם הראשונה שנתניהו מחליט שלא לפקוד את הטקס הזה, אך זו הפעם הראשונה שהוא ייעדר כראש ממשלה.

ב-2019 טען נתניהו שהטקס היה במה להתנצחות פוליטית ולניצול הגעתו כדי לתקוף אותו פוליטית. ב-2020 החליטה משפחת רבין לערוך טקס מצומצם בשל מגבלות הקורונה, אך בישיבה לזכר רבין בכנסת בחר נתניהו לדבר על ההסתה שמופנית כלפיו ואמר: “25 שנים אחרי רצח רבין, יש הסתה מפורשת לרצח כלפי ראש הממשלה ובני ביתו”.

בשנת 2021, לפני כשנתיים, בהיותו ראש האופוזיציה, הוא החליט שלא להגיע לטקס. בשנה שעברה הוא אומנם ניצח בבחירות – אבל עדיין לא הושבע כראש ממשלה, ולכן הוא לא הגיע.

בסביבת ראש הממשלה מאשרים את המידע ואומרים: “עדיין לא התקבלה החלטה סופית אבל ככל הנראה ראש הממשלה יגיע רק לטקס הרשמי בכנסת. לצערנו האירוע בהר הרצל עבר פוליטיזציה, במקום לשמור על הממלכתיות של היום הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות