הצוללת החדשה עגנה בנמל חיפה: “מסר חד וברור לאויבנו”

אח"י תנין, הצוללת החדשה והרביעית עגנה היום בנמל חיפה והתקבלה בטקס מרשים בהשתתפות ראש הממשלה, הנשיא, שר הביטחון והרמטכ"ל • ריבלין: "הצוללת היא שתביא לנו את הניצחון"
נחמן וייס
כ"ח אלול התשע"ד / 23.09.2014 17:17

שנה חדשה, צוללת חדשה: הצוללת אח”י תנין, הגיעה היום לנמל חיפה והתקבלה בטקס מרשים במעמד ראשי המדינה: ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה ראובן ריבלין, שר הביטחון משה בוגי יעלון והרמטכ”ל רא”ל בני גנץ ומפקד חיל הים אלוף רם רוטברג.

נתניהו  אמר בטקס: “האירוע הזה מעביר מסר חד וברור לאויבינו – שמדינת ישראל נחושה להתמודד עם כל איום, עם כל אתגר, בכל מקום”.

הוא הוסיף, “מול האיומים שנצברים אנו נחושים להגן על גבולותינו בקרקע – בגדרות, באוויר – בכיפות, בים – בצוללות, וכמובן הרבה מאוד אמצעים אחרים, אבל מעל כולם רוח הלוחמים שנחושים להגן על מולדתם במסירות, בגבורה ובתחושת שליחות עמוקה”.

ריבלין אמר בנאומו, “היתרון של חיל הים הוא לא רק טכנולוגי. הטכנולוגיה מאפשרת להגיע רחוק ולהסתתר מהעין, אבל רוח הצוות היא שקובעת ולוקחת את הטכנולוגיה הזו קדימה. הצוללת היא שתביא לנו את הניצחון”.

הנשיא הודה למקבילו הגרמני ולקנצלרית אנגלה מרקל, על המימון לצוללת.

גנץ העלה את זיכרון  הנספים באסון הצוללת דקר, ואמר: “אח”י תנין מצטרפת למשפחת חיל הים. היא ואחיותיה יאפשרו לחיל גמישות מרבית ויכולת פעולה במקביל”, אמר גנץ. “זאת אולי המשימה היחידה של הצוללת כשאתם יודעים מאיפה היא באה ומתי היא חוזרת – בפעמים הבאות לא תדעו לאן, לא מתי ולא לכמה זמן”.

מפקד החייל רם רוטברג שיבח את הלוחמים ואמר “לוחמי תנין – אתם הזרוע הארוכה של צה”ל. שקטה, קטלנית ובעלת עוצמה”.

בטקס נכחו גם מאות מוותיקי חיל הים ובני משפחותיהם.

אח”י התנין היא הצוללת הרביעית שמצטרפת אל שייטת הצוללות של חיל הים, שייטת 7.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות