מה הוא מתערב? ישראל נגד השגריר הגרמני שהשתתף בדיון בבג”ץ

משרד החוץ הישראלי הגיש תלונה רשמית לממשל הגרמני נגד שגריר גרמניה בישראל, שטפן זייברט, בעקבות הגעתו לדיון בבג"ץ על העתירה נגד חוק יסוד צימצום עילת הסבירות
חרדים 10
ג' תשרי התשפ"ד / 18.09.2023 09:46

סוכנות העיתונות הגרמנית דיווחה הבוקר (שני) כי משרד החוץ הישראלי הגיש תלונה רשמית לממשל הגרמני נגד שגריר גרמניה בישראל, שטפן זייברט – בעקבות הופעתו בבג”ץ ביום הדיון בעתירה על עילת הסבירות.

רוכשים באשראי? הכירו את הכרטיס הכי בטיחותי שגם מחזיר לכם כסף!

הסוכנות גם מצטטת נציג ישראלי בנושא.

במשרד זעמו על הגעת השגריר לדיון בבית המשפט העליון – מהלך שנתפס כניסיון התערבות בכל הקשור לרפורמה המשפטית ולענייניה הפנימיים של ישראל.

השגריר אף פרסם סרטון מתוך אולם בית המשפט שבו הוא אומר בעברית: “אני חושב שמשהו חשוב קורה לדמוקרטיה של ישראל. כידידי ישראל, אנו מסתכלים על בית המשפט העליון בעניין רב”.

בישראל אישרו כי משרד החוץ אכן הגיש תלונה נגד השגריר. תלונתו של שר החוץ אלי כהן הועברה באמצעות שגריר ישראל בברלין.

משרד החוץ הגרמני דווקא  גיבה את התנהלותו של השגריר: “בחינת התפתחויות פוליטיות משמעותיות, גם מקומיות, במדינות המארחות היא אחריות מרכזית בתפקידם של דיפלומטים. ביקור בדיון פומבי בבית המשפט העליון של מדינה שותפה – כמו ביקורו של השגריר זייברט, היא דוגמה מצוינת עבור האחריות הזאת.

“משרד החוץ הפדרלי נמצא בקשר רציף עם שותפיו הישראלים”, נמסר עוד בתגובה. “אנו לא יכולים לאשר דיווחים על מחאה רשמית של משרד החוץ הישראלי”.

אין זו הפעם הראשונה שהשגריר הגרמני מותקף על התערבותו בענייניה הפנימיים של ישראל.

באמצע חודש סיוון, תקף  הרב מוטק’ה בלוי, מעסקני ‘דגל התורה’, את השגריר זייברט במהלך מפגש של עיתונאים חרדים שהתקיים בביתו של ר’ יצחק שפירא בתל אביב.

בלוי פנה אז ישירות אל השגריר והטיח בו חזיתית כי מדינתו מתערבת בנעשה בישראל ומעודדת את ההפגנות נגד הממשלה בישראל.

השגריר נראה היה המום – והמארח לא ידע את נפשו ממבוכה.

בלוי אמר: “אסיים במילה אחת, יש קצת טעם חמצמץ בזה שאירופה ובתוכה גרמניה מתערבת לנו פה בארץ ישראל, בצד של הפלשתינאים… וגם בתוך העם היהודי הכסף האירופאי מגיע לאלו שהם עכשיו מתנגדים לציבור האמוני שזכה בבחירות האחרונות”.

בלוי המשיך: “מי זכה בבחירות האחרונות לנהל את המדינה? הציבור היהודי. ומי נלחם בהם? מדינת תל אביב. ומי נותן לזה במדינת תל אביב לנהל את המלחמה הזו? האיחוד האירופי”.

שפירא, שנראה נבוך מאוד במהלך דבריו של בלוי, נחלץ להגנת האורח: “אני לא יודע אם זה נכון…”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות