לוין ל’60 דקות’: “נשאל את משרתי המילואים מה מותר ומה אסור לנו?”

שר המשפטים בראיון לפרק של התוכנית '60 דקות' ברשת CBS, שעסק ברפורמה: "אף דמוקרטיה לא יכולה לקבל את המצב שממשלה נבחרת לא תוכל להעביר הצעת חוק או לעשות שום דבר. מערכת המשפט - נגד רוב הציבור הישראלי"
חרדים 10
ג' תשרי התשפ"ד / 18.09.2023 09:27

רגע לפני שראש הממשלה נוחת בארה”ב: רשת CBS שידרה הלילה (שני) פרק של תוכנית המגזין ’60 דקות’ שעסק ברפורמה המשפטית ובמרכזו ראיון עם שר המשפטים יריב לוין.

רוכשים באשראי? הכירו את הכרטיס הכי בטיחותי שגם מחזיר לכם כסף!

השר לוין נשאל מדוע הוא מקדם את הרפורמה והסביר: “הרשות השופטת נשלטת לגמרי על ידי אליטה – מערכת המשפט היא נגד רוב הציבור הישראלי.

“כמובן שאני מכבד את הדעות של אלו שרואים את הרפורמה שלי כמשהו שיכול לעשות נזק, אבל אני יכול להבטיח שהפחדים שלהם חסרי בסיס. אף דמוקרטיה לא יכולה לקבל את המצב שהממשלה הנבחרת שיש לה רוב בפרלמנט לא תוכל להעביר שום הצעת חוק או לעשות שום דבר, משום שיש הפגנות או משום שאנשים הם נגד זה”.

לוין גם נשאל האם היה חוזר בו מתוכניותיו, אם היה מגלה שישראל אכן נמצאת בסכנה, בשל עזיבת משרתי מילואים רבים.

השר השיב: “מה המחיר של דמוקרטיה? מה את מציעה לי לעשות? להגיד לציבור הישראלי ‘אל תלכו להצביע’? ‘אין צורך לקיים בחירות’? ‘פשוט נלך למשרתי המילואים לשעבר ונשאל אותם מה מותר ומה אסור לנו לעשות?'”.

הוא נשאל האם מטרתו היא שהממשלה תהיה חזקה יותר מבית המשפט והגיב: “זו לא ההצעה שלי. בישראל בית המשפט העליון הוא מעל הממשלה, הכנסת ורצון העם. אני רוצה לאזן את המצב”.

כאשר נטען כי הוא חלק מקואליציה קיצונית הוא דחה את הטענה: “אני גאה להיות חלק מהממשלה הזו. הרוב הגדול של חברי הכנסת שתומכים ברפורמה הזו – תומכים בערכים דמוקרטיים וליברליים”.

בכתבה הוצגו אחרי הראיון עם לוין בהרחבה גם מתנגדי הרפורמה והיא כללה תיעודים של הפגנות רבות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות