נתניהו תקף: “המפגינים חוברים לאש”ף ולאיראן, זה לא נורמלי”

לפני הנאום בעצרת האו"ם ושורת הפגישות עם מנהיגים - נתניהו במתקפה: "ההפגנות ממומנות ומאורגנות. הם נרמלו חסימת צירים וסרבנות" • השר סמוטריץ' גיבה: "המפגינים בחו"ל הם אכן פעילי BDS. התמיכה שהם מקבלים מלפיד וגנץ מוכיחה שהפכו אופוזיציה למדינה. תתביישו לכם"
אריה ריבקינד
ג' תשרי התשפ"ד / 18.09.2023 09:06

לפני המראתו לעצרת האו”ם בארה”ב: ראש הממשלה נתניהו תקף הלילה (שני) את המוחים נגד הרפורמה המשפטית וטען שהם “חוברים לאש”ף ולאיראן”.

רוכשים באשראי? הכירו את הכרטיס הכי בטיחותי שגם מחזיר לכם כסף!

נתניהו אמר: ״אני יוצא עכשיו לעצרת האו”ם, שם אני אייצג את ישראל אל מול אומות העולם. בימים אלו גם אפגוש מנהיגים רבים מהעולם, בראשם הנשיא ביידן, שאיתו אדבר בין השאר ובראש ובראשונה על איראן והרחבת מעגל השלום. אני נפגש גם עם קנצלר גרמניה, נשיא אוקראינה, נשיא טורקיה ומנהיגים רבים נוספים מאסיה, אירופה ואפריקה.

“אני חייב להגיד שזה די מרגש לראות את ריבוי הבקשות לפגישות. אני לצערי לא יכול להיפגש עם כל המנהיגים שביקשו, אבל מקווה להיפגש עם רובם”.

נתניהו הוסיף: “היום העולם רואה, ואני כמובן אדגיש את זה, שאיראן מפרה את כל ההתחייבויות שלה, שהיא משקרת במצח נחושה, שהיא מתכוונת גם לפתח נשק גרעיני וגם להמשיך את התוקפנות שלה באזור. אנחנו ניאבק בשני הדברים הללו גם יחד. שמעתי את האיומים שבאו מאחד מאנשי המשטר האיראני היום, אני מציע לו לא לאיים עלינו. הוא צריך לדעת והמשטר הזה צריך לדעת שאנחנו נגיב בעוצמה בכל תקיפה של אנשינו ושל אזרחינו”.

נתניהו סיפר: “בתחילת הביקור הזה אני אבקר בקליפורניה. אני מתכוון לפגוש שם איש שמוביל כרגע את ההתפתחות הדרמטית ביותר בטכנולוגיה האנושית בזמן החדש ואולי בכלל, את אילון מאסק. אני אדון איתו על נושא הבינה המלאכותית, וגם אפעל שישקיע בישראל בשנים הקרובות. האיש הזה במידה רבה מפלס את הדרך שתשנה את פני האנושות ותשנה גם את פני מדינת ישראל – ישראל צריכה להיות מובילה בנושא הבינה המלאכותית, וכפי שהפכנו אותה לגורם מוביל בנושא הסייבר, כך נעשה גם בתחום הזה”.

טרם המראתו מתח ראש הממשלה ביקורת חריפה על המתנגדים לרפורמה המשפטית שמתכננים להפגין נגדו בארה”ב ואמר: “שום דבר לא מפתיע אותי. מי שמארגן את המחאה הזאת מצויד בכסף רב. אלה הפגנות ממומנות ומאורגנות שפורמות את כל הגבולות. הן הביאו לכך שחסימת צירים זה דבר נורמלי, שהטרדות אלימות של אנשי ציבור זה דבר לכאורה נורמלי, שסרבנות זה דבר נורמלי. לכן כשהם הולכים ומוציאים את דיבתה של ישראל בפני האומות זה גם נראה להם נורמלי. לי זה לא נורמלי, כשהייתי ראש אופוזיציה מעולם לא עשיתי את זה”.

עוד אמר נתניהו: “זו הפעם ה-12 לדעתי שאני הולך להופיע באו”ם כראש ממשלה, תמיד היו הפגנות לטובת ישראל ונגד ישראל. אבל הפעם אנחנו רואים הפגנות נגד ישראל על ידי אנשים שחוברים לאש”ף, איראן ואחרים. שום דבר כבר לא מפתיע, אבל זה לא ימנע ממני לייצג את ישראל בגאון ובצורה הטובה ביותר עבור כל אזרחיה”.

יו”ר מפלגת הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, מגבה את דברי ראש הממשלה נגד המפגינים שיקיימו מחאות במהלך ביקורו בארה”ב ומבקר בחריפות את התגובות של ראשי האופוזיציה.

“פעם היתה כאן ממלכתיות. היה ברור שמתווכחים ומפגינים בבית, אבל כשראש ממשלה יוצא בשליחות כולנו לייצג את ישראל בחו”ל כולנו מגבים אותו”, אמר סמוטריץ’.

לדבריו, “המפגינים בחו”ל הם אכן פעילי BDS שפוגעים בישראל והתמיכה שהם מקבלים מגנץ ולפיד מוכיחה שגם הם חצו את כל הקווים האדומים והפכו לאופוזיציה למדינה, תתביישו לכם”.

השר כתב את הדברים בעמוד הטוויטר שלו, והוסיף תמונה של כתוביות שהקרין ארגון המחאה Unxeptable על בית הסוהר “אלקטרז”. בכתוביות נכתב: “ברוך הבא לאלקטרז ביבי!”.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שתומך במפגינים ובהרס תדמית ישראל בעולם, הגיב בחשבון הטוויטר שלו: “אין אדם שהרס את תדמיתנו בעולם יותר מנתניהו בחודשים האחרונים. אין דבר שמסייע יותר לאיראנים מהמהפיכה המשטרית של ממשלתו. ההאשמות שלו כלפי הפטריוטים של המחאה הן עוד הוכחה לשיבוש חמור בשיקול הדעת ובקריאת המציאות שלו”.

ח”כ בני גנץ נגרר אחריו:  “המתקפה של נתניהו חמורה וראויה לכל גינוי. גם אם לא מסכימים על דרך הפעולה, מדובר בפטריוטים, אוהבי המדינה. את הנזק האדיר שנתניהו גורם לחברה הישראלית בהתנהלותו, גם אלף נאומים חוצבי להבות באו”ם לא יתקנו. הגיע הזמן לעצור את ההפיכה המשטרית”.

בעקבות הסערה בשמאל בגלל דברי נתניהו – לשכת ראש הממשלה פרסמה הבוקר הבהרה לביקורת הקשה שמתח על המפגינים הצפויים למחות נגדו במהלך ביקורו בארה”ב.

“כשראש הממשלה השתמש במילה ‘חוברים’, הוא התכוון לעובדה שבזמן שראש ממשלת ישראל ייצג את מדינת ישראל בבימת האו”ם יפגינו במקביל לתומכי אש”ף וה-BDS – אזרחים ישראלים – דבר שלא קרה מעולם”.

“יש לקוות שהמפגינים הישראלים ייקחו לפחות כמה דקות להפגין גם נגד אלא ששוללים את זכות קיומה של מדינת ישראל”, נמסר מלשכת נתניהו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות