היסטוריה בויז’ניץ: האדמו”רים לבשו את הקיטל של אבי השושלת

לראשונה לבשו האחים האדמו"רים מויז'ניץ בתפילות ימי ראש השנה את הקיטל של אבי השושלת ה'אהבת שלום', כיפת הרה"ק מאפטא והגארטל של הרה"ק אהבת ישראל, שהיו שמורים בכספת, מאז פטירת אביהם ה'ישועות משה' - זאת לאחר שהגיעו להבנות בפגישה לפני החג • כל הפרטים
יוסף גרינבוים
ג' תשרי התשפ"ד / 17.09.2023 21:27

התרגשות חצר ויז’ניץ: האדמו”ר מויז’ניץ לבש לראשונה מאז הסתלקות אביו בעל ‘הישועות משה’ זצ”ל את הקיטל המיוחס שעבר בירושה מאדמו”רי החסידות –  החל מתחילת אבי השושלת הרה”ק אהבת שלום זיע”א, כיפה של הרה”ק מאפטא זיע”א והגארטל של הרה”ק אהבת ישראל זיע”א.

רוכשים באשראי? הכירו את הכרטיס הכי בטיחותי שגם מחזיר לכם כסף!

הקיטל עבר בירושה דור אחר דור עד לאדמו”ר בעל ‘הישועות משה’, אולם מאז הסתלקותו לפני 11 שנים – הקיטל היה שמור בכספת סודית, עד שבראש השנה לבש האדמו”ר לראשונה את הקיטל ביום הראשון של החג.

ביום השני הורה לשלוח את הקיטל, הכיפה והגארטל אל אחיו, האדמו”ר ממרכז ויזניץ, שלבש אותו ביום השני.

מה התרחש דווקא השנה?

מאז הסתלקות האדמו”ר בעל ‘הישועות משה’ זצ”ל חולקו כל חפצי הירושה שווה בשווה בין כל הילדים, כאשר כל אחד זוכה בחלקו.

אלא שהקיטל המיוחס לאדמו”רי החסידות מאז אבי השושלת טרם חולק, יחד עם כיפת הרה”ק מאפטא זיע”א והגארטל של הרה”ק אהבת ישראל זיע”א. במהלך השנים דובר רבות בין ראשי החצרות איך לחלק את הקיטל בין האחים האדמו”רים, אולם הצדדים לא הגיעו לעמק השווה.

בני ביתו של האדמו”ר מויז’ניץ מספרים כיצד הושגה פריצת דרך: שבוע לפני ראש השנה הפתיע האדמו”ר מויז’ניץ כשהודיע שהוא יוצא לביקור אצל אחיו האדמו”ר ממרכז ויזניץ. “הפליאה היתה עצומה בכפליים”, אומר בני הבית, “כי מקדמת דנא נהוג שהאדמו”ר הצעיר מגיע לבקר את אחיו האדמו”ר המבוגר לפני ראש השנה, והאדמו”ר מויז’ניץ נוהג להחזיר ביקור גומלין לפני יום כיפור…

“הפליאה המשיכה כאשר האדמו”רים הסתגרו לשיח סוד לשעה ארוכה – בסיום יצא האדמו”ר מויזניץ והודיע לאנשי ביתו ולמקורבים אליו את החלטתו: הנה חלפו 11 שנים מאז הסתלקות אבי זיע”א, ומאז לא זוכים אנו להשתמש בחפץ הירושה היקרה לנו מאוד. לכן ירדתי בגפי להציע הצעתי לאחי, שיחד נתחלק בין התפילות עם הקיטל הקדוש, כאשר ביום הראשון נתפלל עם זה, וביום השני יתפלל אחי. כך גם ביום כיפור ובהושענא רבא – כל שנה יהיה נמצא אצל האחר, ויחד הגענו להסכמה מבורכת לשמחתנו. גדול השלום ואהבה!”

חסידי ויז’ניץ הנרגשים, שהופתעו במהלך החג לראות את האדמו”ר עטור בקיטל המיוחד ויתר חפצי הקודש, מציינים ש”הקיטל עבר בירושה מהרה”ק אהבת ישראל זיע”א אל בנו האדמו”ר הדמשק אליעזר זיע”א שהשתמש בו עד הסתלקותו. האדמו”ר האמרי חיים זיע”א זכה ללבוש את הקיטל רק 11 שנים אחר הסתלקות אביו ‘אהבת ישראל’, שהסתלק בשנת תרצ”ו, כאשר רק בראש השנה תש”ז – לבש לראשונה מלבוש קדוש זה.

“כך  גם בדורנו אנו, 11 שנים אחר הסתלקות ‘הישועות משה’,  זכה בנו האדמו”ר ללבוש לראשונה את המלבוש הקדוש”.

לפני היום השני של החג – האדמו”ר מויז’ניץ מסר את  בגדי הקודש לגבאו הרב אהרן גוטסמן, שזכה לשמש בקודש אצל האדמו”רים בעל ה’אמרי חיים’, ובעל ‘הישועות משה’ זצ”ל, וזוכה לשמש כיום את האדמו”ר, והוא מסר אותם לשלוחי האדמו”ר ממרכז ויז’ניץ – הנגיד רבי מאיר דוד טאבאק, ורבי חיים מאיר מרקוביץ.

וכך, שוב זכה הרבי מויז’ניץ  להוכיח שניתן לחיות בשלום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות