פצוע מהפיגוע בחווארה: “ההרגשה היתה שפה סיימתי את החיים” • צפו

מאיר דוד כהנא, שנפצע באורח בינוני בפיגוע הירי בחווארה, משחזר בשיחה עם ד"ר מיכאל בן ארי את רגעי האימה: "הייתי בהלם. בלב שלי אמרתי שאין סיכוי לצאת מירי כל כך מאסיבי" • "ה' שמר עלינו ועשה לנו ניסים גדולים - אבל אין לסמוך על הנס. ההרגשה היא שמפקירים את החיים שלנו"
חרדים 10
כ"ט אלול התשפ"ג / 15.09.2023 11:29

מאיר דוד כהנא, שנפצע השבוע בראשו באורח בינוני בפיגוע בחווארה וכבר שוחרר מבית החולים, שיחזר בשיחה עם ד”ר מיכאל בן ארי את הרגעים הקשים שעברו עליו ועל חברו אחיעד ליבמן.

“נסעתי עם חבר להופעה של ישי ריבו בהר ברכה. הוא בא לאסוף אותי מתפוח וקצת לפני הכיכר הראשונה שליד חווארה, שמעתי רעש חזק של ירי מטווח מאוד קרוב. החלון שבצד שלי התנפץ ובהרגשה שלי כל הרחוב התנפץ מסביבי”, סיפר כהנא.

“בשניות הראשונות לא הבנתי מה קורה אבל התכופפתי. היה לרגע אחד הפסקה ואז שוב הירי בצרורות התחדש. אני מבין שיורים עלינו. אחיעד צועק ובמקביל מנסה להמשיך לנסוע. שנינו היינו חמושים ולא הספקנו להגיב. הייתי בהלם.

“בלב שלי אמרתי שאין סיכוי לצאת מירי כל כך מאסיבי. אחיעד צעק שהוא נפגע והתחושה היא שעוד רגע פה אתה מסיים את החיים”.

ואז המחבל עוצר את הירי ונמלט מהמקום. “הירי נפסק והצלחנו להתקדם לכיכר ומתקשרים למד”א. אני ממשש את הראש שלי ומגלה שהוא מלא בדם. תוך זמן קצר הגיע חובש שנסע קצת מאחורינו והתחיל לטפל בנו.

“ה’ שמר עלינו ועשה לנו ניסים גדולים – אבל אין לסמוך על הנס. אני גדלתי פה, נולדתי פה, ההרגשה היא שמפקירים את החיים שלנו. אני מאוד מודאג. שאף אחד לא ינסה לשדר לנו תחושה שהכל בסדר ואפשר להירגע. אנחנו נמשיך לחיות ולצמוח כאן”.

הוריו של מאיר דוד, הרב בנימין וטליה כהנא הי”ד, נרצחו ב־31 בדצמבר 2000 בעת שנסעו ברכבם עם ששת ילדיהם מירושלים לכפר תפוח. מדרום לעפרה ירו מחבלים על מכוניתם וכתוצאה מהירי נהרג בנימין הי”ד מיד. טליה הי”ד נפצעה אנושות ונפטרה לאחר מכן באמבולנס.

הרב בנימין כהנא היה ראש ישיבת הרעיון היהודי ובנו של מנהיג תנועת ‘כך’, הרב מאיר כהנא הי”ד, שנרצח כעשר שנים קודם במלון מריוט שבניו יורק בידי מתנקש איסלאמי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות