“איזה שכנים נהדרים יש לי”: המכתב הלא צפוי שקיבל השר וסרלאוף

לאחר שהשר מעוצמה יהודית עבר להתגורר עם משפחתו בצפון תל אביב, הוא נתקל ביחס עוין מצד חלק משכניו • היום הוא קיבל זר פרחים מאחת השכנות, ומכתב מפתיע - בו הוקדש לו שיר לצד איחולים לראש השנה
אבי כץ
כ"ח אלול התשפ"ג / 14.09.2023 20:42

שכנה של השר יצחק וסרלאוף, המתנגדת לממשלת הימין, שיגרה היום (חמישי) לבני משפחת וסרלאוף מכתב חיזוק וזר פרחים לקראת ראש השנה וכתבה, בין היתר: “כליברלית אמתית שרוצה שתהיה פה מדינה חופשית ודמוקרטית, רוצה וצריכה שאנשים כמוכם יגורו בשכונה”.

אל תידחפו: איפה עומדים בתחנות של ה’דנקל’ כשמחכים לרכבת?

זאת לאחר שהשר,  שעבר לאחרונה להתגורר עם משפחתו בצפון תל אביב, נתקל ביחס עוין מצד תושבים בשכונה, שחלקם מטרידים אותו ואת בני משפחתו מידי יום.

במכתב נאמר עוד: “אמא שלי תמיד אמרה: ‘יהודים יהיו תלויים אחד בשני או שיהיו תלויים אחד ליד השני’. יש לי בקשה אליך – למרות המטרד והרעש בבקשה תישארו בשכונה”, הוסיפה.

בסיום המכתב, ביקשה הכותבת מהשר “להימנע מלפרסם את שמה”, במידה ויחליט לפרסם אותו, שמא יצעקו עליה ברחוב.

השר שיתף את צילום המכתב והפרחים – וצייץ בהתרגשות: “לא דומים לי, לא חושבים כמוני, לא תומכים בממשלה, אבל בני אדם. ואוו, איזה שכנים נהדרים יש לי. שתהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה”.

המכתב והפרחים. לצפייה בגודל מלא – לחצו על התמונה

ביום ראשון התייחס וסרלאוף, בראיון לרשת ב’, להפגנת השמאל הסוערת שנערכה מול ביתו בשבת – וטען כי המשטרה לא פעלה מול המפגינים שמחו, בניגוד לחוק.

“הייתה שבת מאתגרת”, סיפר. “אנשים הפגינו לי בצורה לא חוקית מחוץ לבית. עמדו לי מתחת לבית יותר משמונה שעות עם זמבורות ותופים. החוק לא רלוונטי מבחינתם”.

לדבריו, “לא היה שם רצון לשמוע ולהקשיב. הייתה אלימות מילולית כלפי משפחתי. אמירות שקריות. לא הייתה סיטואציה לצאת ולדבר”.

וסרלאוף הוסיף: “היו מפגינים שהגיעו עד החלון של הבית. המשטרה נמצאת שם למטה ולא מרחיקה אותם. יש לי טענה למשטרה. ההתנהלות של המפגינים הייתה לא חוקית והמשטרה לא עשתה מה שהיא צריכה בשביל להרחיק אותם”.

על המעצר בשבת של שכנו שתלה שלטים מחוץ לביתו: “אני נגד עיכובים ומעצרים בשבת. אני אדם דתי ואני מתנגד עקרונית כשלא מדובר במניעת פשע”.

הוא הוסיף וסיפר: “הלכתי לבית כנסת, הקיפו את בית הכנסת מפגינים עם זמבורות והרעישו דרך החלונות. אני בטוח שהם לא היו מעזים לעשות את זה כלפי מסגד או כנסיה. הם לא דמוקרטיים וסובלניים. יש קווים אדומים והם חצו אותם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות