בנות מטובי הסמינרים: 35% ממקרי ההתבוללות – מהמגזר החרדי והדתי

מוקדי הסיכון העיקריים, המהווים נקודות תורפה לציד של בנות תמימות בידי ערבים: נהגי הסעות קבועים, עובדים ברשתות המזון, עובדי בנייה, אחים בבי"ח ורופאים • בשנה האחרונה חולצו 188 ילדים עם אמותיהם מכפרים ערביים
חרדים 10
כ"ח אלול התשפ"ג / 14.09.2023 11:59

הפילוח האחרון שעלה מהנתונים שמגיעים אל ארגון ‘יד לאחים’  בכל שנה, הדהים גם את העובדות הוותיקות של ‘המחלקה להצלה מטמיעה’: לא פחות מ-35% מהמקרים המטופלים במחלקה הם מקרב המגזר החרדי והדתי.

לדברי שרה קוסטליץ, רכזת המחלקה, מדובר בתופעה קשה וכואבת, חוצת עדות וקהלים והיא מוצאת את ביטויה הכואב בכל הערים והריכוזים הדתיים והחרדים מבלי יוצא מן הכלל.

מדובר בתלמידות הלומדות בטובי הסמינרים, לרבות המוכרים והידועים ביותר, שבימים אלו טובי הכוחות ב’יד לאחים’ עמלים קשות על מנת להציל אותן מהסבך שאליו נקלעו ולהעמידן בקרן אורה. בחלק מהמקרים, הקשים יותר, גם תלמידות בתי ספר יסודי נקלעו למלכודת כזו שתוצאותיה הרות אסון.

מהניתוח של המחלקה עולה עוד, כי מוקדי הסיכון העיקריים המהווים נקודות תורפה לציד של בנות תמימות בידי ערבים הם כדלקמן: נהגי הסעות קבועים, עובדים ברשתות המזון, עובדי בנייה, אחים בבי”ח ורופאים.

לשותפות בקמפיין  ‘כופר נפש’ לחצו כאן>>>>>

“הורים יקרים, שימו לב! כשיש חשש לקשר כזה או כשאכן מתגלה שהוא קיים, התגובה הראשונית מאוד משמעותית. עלינו כהורים להראות לבת שאנו תומכים בה ונמצאים בשבילה ולמענה. עליה לדעת כי תקבל את כל הסיוע והתמיכה, וכי יש לה כתובת בה היא יכולה לדבר בצורה פתוחה”, אומרים במחלקה. “צריך לדעת לשאול את השאלות הנכונות, תוך הענקת תקווה כי מדובר במעידה חד-פעמית וברת חלוף ובשום אופן לא להטיל אשמה.

“הגישה הזו אינה אומרת שאנו מעניקים למה שקורה הסכמה ולגיטימציה חלילה, אבל זו הדרך היחידה לבלום את הקשר המסוכן ולנסות להציל את העתיד.

“מובן שהנטיה ההורית היא לכעוס ולכאוב מאוד, אך צריך להבין ולהזדהות עם המצוקה של הנערה שממנה הכול נובע. חשוב מאד לשמור על כבודה ועל הדיסקרטיות של הנערה”.

ב’יד לאחים’ אומרים, כי פעמים רבות הנטייה הטבעית היא ‘לטפל’ בערבי וללמד אותו לקח אולם גיוס כל הכוחות לכיוון הזה, מעבר לכך שמדובר בנטילת החוק לידיים ואין לכך מקום, עלול גם לפגוע במטרה. “בדיוק לשם כך יש גורמי מקצוע שיודעים גם לערב את גורמי החוק ברגע שהדבר מצדיק זאת. יותר מכול, חשוב לייצר אצל הבת מוטיבציה לטיפול. גם אם נודע לנו שהיה מקרה קליל שלכאורה חלף ואיננו, אל לנו להיגרר לאמונה ש’יהיה בסדר’ ולחשוב שזה נגמר.

“ללא עזרה וטיפול, בלתי מתקבל על הדעת שבת תצא מסיטואציה כזו בכוחות עצמה ותשוב לחיים בריאים, שלווים ושלמים. חשוב מאוד שההורים יקרינו לבנות אהבה ואכפתיות ויעניקו להן את התחושה שהן חשובות ומשמעותיות עבורם ועבור הבית כולו”.

ביד לאחים מציינים בסיפוק כי רק בשנה האחרונה 188 ילדים שחולצו עם אמותיהם מכפרים ערביים שבו לעם ישראל, והשנה יוכלו לברך לראשונה בחיים “אֲשֶׁר בָּחַר בָּנוּ מִכָּל עָם וְרומְמָנוּ מִכָּל לָשׁון…”.

לשותפות בקמפיין  ‘כופר נפש’ לחצו כאן>>>>>

בימים אלו יוצא יד לאחים בקמפיין התרמה שכותרתו ‘נעדר’, שנועד לבקש מהציבור הרחב להשתתף בפעילות ההצלה והשיקום רחבות הידיים שנעשים עם אותן נשים יהודיות וילדיהן ש”נעדרו” ונעלמו מעם ישראל.

בארגון מבטיחים כי שמותיהם של התורמים לפעילותם תועבר לתפילות מיוחדות במקומות הקדושים לקראת ימי הרחמים והסליחות.

במוקד הארגון אומרים: “כולנו רוצים להתברך בשנה טובה ומתוקה, לפרנסה טובה, לנחת למנוחת הגוף והנפש, לשלום בית ולזיווגים הגונים”.

ממוקד ההרשמה לתפילות נמסר כי מומלץ להעביר את השמות כבר עכשיו ולא לחכות לשעות הלחץ של הימים האחרונים. שמות ניתן להעביר בטלפון המוקד שמספרו 9234* וכן באתר יד לאחים.

לשותפות בקמפיין  ‘כופר נפש’ לחצו כאן>>>>>

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות