אוחנה באיום סרק: חוק הסבירות ייפסל? נקים בית משפט לחוקה

יו"ר הכנסת חושף את תוכנית הקואליציה להתמודדות עם פסילת חוקי יסוד על ידי שופטי בג"ץ • "בבית משפט לחוקה, שיוסמך לדון בנושאים החוקתיים שיש להם קיום הגם שאין חוקה לישראל, אין שום יתרון למשפטנים. יוכלו לשבת בו גם נציגי ציבור ממגוון תחומים"
חרדים 10
כ"ח אלול התשפ"ג / 14.09.2023 10:57

יו”ר הכנסת אמיר אוחנה חשף הבוקר (חמישי) את התוכנית של הקואליציה לעקיפת פסילת חוקי יסוד על ידי בג”ץ – אם יחליטו השופטים לנקוט בצעד הזה, לראשונה בהיסטוריה.

אל תידחפו: איפה עומדים בתחנות של ה’דנקל’ כשמחכים לרכבת?

בראיון ל’ידיעות אחרונות’ מתייחס אוחנה לאמירתו לפיה “הכנסת לא תקבל בהכנעה את רמיסתה” ואומר כי בקואליציה שוקלים, בין היתר, קידום הקמת בית משפט לחוקה, שלא יהיה מיוסד רק על שופטים.

לדבריו, בית המשפט לחוקה יחליף למעשה את בג”ץ, אולם לא יפגע במוסד בית המשפט העליון. “יש מגוון רעיונות להצעות חוק שהכנסת תביא כדי להתמודד עם הרמיסה הזו, בין היתר גם הקמת בית משפט לנושאים חוקתיים”.

הוא הוסיף: “בבית משפט לחוקה, שיוסמך לדון בנושאים החוקתיים שיש להם קיום הגם שאין חוקה לישראל, הדן בערכים, בהשקפת עולם ובמושגים מעולמות האידיאולוגיה, אין שום יתרון למשפטנים. יוכלו לשבת בו גם נציגי ציבור ממגוון תחומים. מדובר באחת מבין הצעות חוק רבות שוודאי יידונו במידת הצורך.

“אני מקווה שבית המשפט יבין את מגבלות כוחו שלו ויימנע מהמשבר הזה. אין אף רשות בדמוקרטיה שהיא ‘כל יכולה’, והכנסת והממשלה מבינות זאת היטב. אני מקווה שגם בית המשפט מבין זאת”.

יו”ר הנהלת מרצ אורי זכי הגיב על הראיון: “אמיר אוחנה הוא מהבזויים שכף דרכם דרכה בכנסת, והיו לא מעט כאלה”.

עיתונאי חדשות 13 בר שם-אור כתב: “אוחנה רוצה להקים בית משפט אלטרנטיבי. אז שידע שאפילו בהונגריה ויקטור אורבן ויתר על הרעיון הזה אחרי שהחוק להקמת מערכת משפט אלטרנטיבית כבר עבר בפרלמנט. אבל פה החליטו לעקוף את אורבן בטרלול”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות