הרצוג חשף: “בחדרים הסגורים – יש הצעת פשרה עם תמיכה רחבה”

נשיא המדינה חשף כי הציג הצעת פשרה בפני הקואליציה והאופוזיציה: "עכשיו נדרשת הכרעה. עכשיו נדרשת החלטה מנהיגותית. עכשיו,תורה של ההנהגה שלנו - לא להסתכל רק על הבייס" • "קורא למנהיגות הפוליטית לגלות אומץ ואחריות, לצאת מהקיבעון, ולהוציא אותנו מהמשבר"
חרדים 10
כ"ח אלול התשפ"ג / 13.09.2023 21:19

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם הערב (רביעי) בעצרת חטיבה 14 לציון 50 שנים למלחמת יום הכיפורים, והצהיר: בפני הקואליציה והאופוזיציה הוצג מתווה פשרה על הרפורמה המשפטית.

מספר נוסעים יחד? זה מה שצריכים לעשות בעת המעבר בכניסה לדנקל!

הנשיא חשף:  “אני רוצה לשתף אתכם כי בפני הצדדים עומדת הצעה המהווה בסיס להבנות מיידיות, אשר ישמרו על מדינת ישראל כדמוקרטיה יציבה, ברוח ערכי מגילת העצמאות – כן, ברוח המסמך המכונן הזה ויאפשרו לכולנו לצאת מהמשבר שפוקד אותנו זה כתשעה חודשים”.

הנשיא הוסיף: “הרשו לי רגע לחשוף אתכם למה שקורה בחדרים הסגורים: יש להצעה הזו תמיכה רחבה. אני חוזר ואומר: יש להצעה הזו תמיכה רחבה. של גורמים בקואליציה ובאופוזיציה, של נשות ואנשי משפט, מחקר, ממשל וחברה אזרחית ממגוון רחב של עמדות”.

לדבריו, “עכשיו נדרשת הכרעה. עכשיו נדרשת החלטה מנהיגותית. עכשיו, רגע לפני ראש השנה, תורה של ההנהגה שלנו – לא להסתכל רק על הבייס. עכשיו תורה להושיט יד באמת, בכבוד, בפומבי, להיענות להושטת יד, ולהגיע כבר להסכמות. אפשר להחזיר את המדינה לשפיות, אפשר לחזור לאהבת ישראל, אפשר לעשות כאן שנה של תקווה. זאת האמת”.

הנשיא ציין, כי “לפני חמישים שנה בדיוק עמדנו בפני איום קיומי מבחוץ, כשאויבינו עמדו עלינו לכלותנו. והיום, יובל שנים אחרי מלחמת יום הכיפורים, מדינתנו האהובה שוב מאוימת ומעורערת, רק שהפעם – האיום הוא פנימי. שוב המחיר עלול להיות כבד מנשוא, שוב כולנו עומדים למבחן. כאילו לא למדנו לקח. המשבר שאנו נמצאים בתוכו פוגע בנו בצורה חמורה ומסוכנת – בחברה, בכלכלה, ומעל הכל בביטחון. הקונספציה, כן כן, הקונספציה; ההתעלמות מהמציאות המאיימת ומסדרי העדיפויות האמיתיים של המדינה – היא אם כל חטאת.

“אני פונה מכאן, דווקא מכאן, למנהיגות הפוליטית – וקורא לה לגלות אומץ ואחריות, לצאת מהקיבעון, ולהוציא אותנו מהמשבר. זה רגע האמת של ההנהגה הפוליטית”.

הנשיא סיכם: “יש לנו מדינה אחת. מדינה יהודית, דמוקרטית, אבן שואבת ליהודי העולם. מדינה שבה חיים ביחד בשוויון ובכבוד הדדי בני אמונות, דתות, אורחות חיים ותפיסות עולם שונות. פסיפס ישראלי מרהיב שמבקש לחיות ביחד ולשגשג ביחד. יחד כייעוד משותף. עלינו לשמור על המדינה שלנו מכל משמר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות