עד שיוחמרו תנאי המחבלים בכלא: הודעה דרמטית של בן גביר לנתניהו

השר לביטחון לאומי הודיע לראש הממשלה כי עוצמה יהודית אינה רואה עצמה מחוייבת למשמעת הקואליציונית - עד שיוחמרו תנאי המחבלים הכלואים בישראל • גורם בעוצמה: "אי ציות למשמעת הקואליציונית הוא אחד המהלכים שהכי כואבים לנתניהו"
חרדים 10
כ"ז אלול התשפ"ג / 13.09.2023 20:59

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע היום (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי החל מהערב סיעת עוצמה יהודית אינה מחויבת למשמעת הקואליציונית – עד שיימצא פתרון להחמרת תנאי המחבלים הכלואים בבתי הכלא בישראל.

אם אנחנו מספר נוסעים יחד, מה עלינו לעשות בעת המעבר בכניסה לדנקל?

המשמעות המעשית: אם יתקיימו הצבעות בכנסת במהלך הפגרה, המפלגה תצביע כפי שתחליט, ולא כפי שתבקש הנהלת הקואליציה.

גורמים בסביבת בן גביר, אומרים כי הצעד החריף ננקט משום שאי ציות למשמעת הקואליציונית הוא אחד המהלכים שהכי כואבים לנתניהו.

הערב נפגשו נתניהו ובן גביר במהלך הגיבושון של הקואליציה במסעדה בירושלים. נתניהו כיבד את בן גביר לשאת דברים והרמת כוסית ‘לחיים’ – והשניים אף החליפו חיוכים.

אלא שמיד אחר כך הועבר לנתניהו האיום של עוצמה יהודית, כאשר פורסמה הודעה מצד המפלגה בה נכתב: “המפלגה לא רואה עצמה מחויבת למשמעת קואליציונית עד שישונו תנאי האסירים הביטחוניים וראש הממשלה לא יתערב בעבודת השר”.

אתמול החליט הקבינט המדיני-ביטחוני, בתום דיון של שעתיים וחצי, שלא להחמיר בתנאי האסירים הביטחוניים עד לדיון שיתקיים בחודש הבא – “אחרי החגים”. זאת, בניגוד לעמדת בן גביר.

נתניהו נצמד בכך להמלצת ראשי מערכת הביטחון מדיון שהתקיים בתחילת השבוע.

בעקבות ההחלטה של נתניהו, בן גביר עלה למתקפה בקבינט: “הבעיה שגם אחרי החגים הגורמים המקצועיים יגידו שזה לא הזמן…. תמיד זה לא הזמן והקייטנה ממשיכה.

“שימו לב לנתונים, חלק גדול מאירועי הטרור מבוצעים על ידי אנשים שביקרו את האסירים, בני משפחות, וכדומה. יש לנו 449 כאלה שביקרו בכלא, ואחרי זה ביצעו פיגועים או נסיונות פיגוע – ותוסיפו לזה מחבלים אסירים שחזרו על מעשי הטרור אחרי ששוחררו. זה אומר שהם רואים את התנאים ולא מתרשמים. זה אומר שאין שום הרתעה בכלא הישראלי. זה אומר שאי אפשר להמשיך ככה. נבחרתי כדי לממש מדיניות. גם אתה ראש הממשלה הבטחת לעם ישראל שלא תתקפל מול המחבלים בבתי הכלא והבטחת לי ליישם את המדיניות”.

ראש הממשלה: נדון בזה בדיון אחרי החגים.

השר בן גביר: “ראש הממשלה מספיק עם התירוצים. אם אתה לא מתכוון ליישם המדיניות שהבטחנו אז בוא תגיד את זה. כל הזמן אחרי החגים ואחרי החגים יש גם חנוכה…הגענו לרגע שצריך להכריע”.

כאמור, היום החליט בן גביר להחריף את צעדיו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות