בירושלים ובכביש 4 • צפו: עימותים במחאה של ‘הפלג’ על מעצר עריק

במחאה על מעצרו של הבחור שמעון גוזלן, בן 23, תלמיד ישיבת פוניבז', בגין  עריקות מצה"ל: מאות מפגינים חוסמים את התנועה בכביש 4 ואת הרכבת הקלה בירושלים • שני מתפרעים בגין הפרת סדר נעצרו והועברו לחקירה
חיים טוויל ויוסף גרינבוים
כ"ז אלול התשפ"ג / 13.09.2023 17:45

מאות קיצונים מ’הפלג הירושלמי’ יצאו אחר הצהרים (רביעי) להפגין בכביש 4 וברחוב שרי ישראל בירושלים – במחאה על מעצרו של הבחור שמעון גוזלן, בן 23, תלמיד ישיבת פוניבז’, בגין  עריקות מצה”ל.

בואו לגלות: קבוצה שמגיעה יחד לנסוע ב’דנקל’, כולם צריכים לתקף?

מעט לקראת השעה 19:00, הסתיימו ההפגנות והמפגינים התפזרו.

הבחור נעצר הלילה בבדיקה שגרתית של המשטרה, בה  עלה כי הוא עריק לאחר שלא התייצב בלשכת הגיוס – כהוראת רבני ‘הפלג’ וכמחאה “נגד חוק הגיוס הנפשע שהביא לגיוסם של תלמידי ישיבות למסגרות הצבא”.

בעקבות המחאה, כביש 4 לצפון נחסם לתנועה בצומת אם המושבות לצפון – התנועה מופנית לתחום העירוני. מצומת אלוף שדה לדרום – התנועה מופנית לכביש 471.

בירושלים המפגינים חסמו את צומת הרחובות שרי ישראל-נורדאו ועצרו  את תנועת הרכבת הקלה. בהמשך הרחובות שרי ישראל, נורדאו ושז”ר נפתחו לתנועת כלי רכב, לאחר שהמשטרה פעלה לפזר את המפגינים בכוח ובפרשים.

מאות מפרי הסדר צעדו אל הכניסה לעיר ירושלים וחסמו את התנועה באיזור גשר המיתרים. כוחות משטרה במקום נערכים לפיזורם בכוח ובאמצעים.

מהמשטרה נמסר: עשרות מפרי סדר מתעמתים עם השוטרים, תוך ניסיונות לגרום נזק למכת”ז המשטרתי והתגרות בוטה בסוסי המשטרה. לאחר שניתנה הוראת פיזור על ידי קצין משטרה ומפרי הסדר לא נשמעו לה, החלו כוחות המשטרה לפעול להדיפת מפרי הסדר.

המשטרה עצרה שני חשודים בגין הפרת סדר והם הועברו לחקירה.

כוחות משטרה במקום ממשיכים לפעול לשמירת הסדר הציבורי, ושוטרי מערך התנועה מכווינים את ציבור הנהגים באזור לדרכים חלופיות.

צילום: יהונתן זינדל ודוברות המשטרה

מהוועדה להצלת עולם התורה נמסר: “עולם התורה ייצא בהמוניו למחות ולזעוק חמס על נפשות בחורי ישראל שנמקים במסגרות הנוראיות של הצבא כתוצאה מחוק הגיוס הנפשע.

“הציבור החרדי ייאבק בנחישות נגד חוקי גיוס אפלים שמטרתם המובהקת להוציא את תלמידי הישיבות מהיכלי התורה, ושנאסרו על ידי כל גדולי התורה בכל הדורות האחרונים. נמשיך בהמוננו לא להתייצב בלשכות הגיוס – כחלק מהמאבק העיקש וחסר הפשרות נגד חוק הגיוס הדרקוני, אותו הביאו במו ידיה למרבה הבושה והחרפה – הנציגים החרדים בכנסת”.

יצוין, כי בימים אלה אין שום חוק גיוס, לאחר שפקע זמנו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות