נחמן בנשעיה: הרשויות באוקראינה הפרו כל הסיכומים, אנשים תקועים

עד הבוקר הגיעו 11,000 איש לאומן, לקראת ראש השנה • יו"ר המזכירות הארצית של חסידי ברסלב במתקפה על הרשויות: "התחושה היא שירדה הנחייה לשטח למרר את חייהם של חסידי ברסלב ולעשות הכל בכדי למנוע מעבר אנושי בגבולות"
נתן פרל
כ"ז אלול התשפ"ג / 13.09.2023 16:36

אומן, ראש השנה: האחראי על כוחות הצבא במחוז צ’רקאסי באוקראינה עדכן הבוקר (רביעי) כי עד כה הגיעו אל ציונו של רבי נחמן באומן 11 אלף איש.

הזדמנות: רוצה להשתתף במבצע חילוץ של נשים וילדים מכפר ערבי?

על פי נתוני הממשל במדינה, בשנה שעברה הגיעו 29 אלף איש.

אלא שאחר הצהרים אמר יו”ר המזכירות הארצית של חסידי ברסלב, נחמן בנשעיה, בראיון לקו ‘בהירות הדרך’, כי הרשויות באוקראינה מציבים מכשולים בפני הנוסעים.

“הרשויות באוקראינה הפרו את כל הסיכומים איתנו”, אמר. “התחושה היא שירדה הנחייה לשטח למרר את חייהם של חסידי ברסלב ולעשות הכל בכדי למנוע מעבר אנושי בגבולות”.

לדבריו, “אנשים תקועים בחניוני ויסות לפני הגבולות במולדובה מאז שעות הבוקר וכל המאמצים לסייע נתקלים באטימות לב”.

כפי שדווח בחרדים 10, בחודשים האחרונים פעל השר מאיר פרוש בכדי להסדיר את נסיעת הרבבות אל ציון רבי נחמן באומן לקראת ראש השנה, למרות הקשיים בשל המלחמה באוקראינה וסגירת המרחב האווירי.

עם כניסתו לפרויקט ביקש השר מנחמן בנשעיה, יו”ר המזכירות הארצית דחסידי ברסלב, להצטרף כפרויקטור לניהול המערך, התיאום הישיר בין חסידות ברסלב אל מול המדינות, וגיבוש כלל פרטי המתווה. בתום עבודה מאומצת ובשיתוף פעולה רב מצד גורמים שונים שלקחו חלק וסייעו בביצוע הפרויקט – כולל מעורבות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששוחח אישית עם הנשיא זלנסקי,  גובשו הפרטים המרכזיים לקראת היציאה לדרך ב’מבצע אומן תשפ”ד’.

אולם היום, כאמור, החלו האוקראינים “למרר את חיי החסידים”.

בתוך כך, כחלק מההיערכות הכוללת וההכנות באומן, צוותי עבודה מקצועיים בקברו של רבי נחמן נערכים לסיים את ההכנות לקראת ימי ראש השנה במתחמים השונים סביב הקבר.

כדי לאפשר מעבר חלק וכדי למנוע עומסים חריגים בתוך היכל הקבר, צוותי איחוד ברסלב באומן עמלו על פירוק והסרת המחיצות המוצבות במשך כל ימות השנה בתוך ההיכל הגדול של הציון למשך תקופת ימי ראש השנה, כשלאחר מכן המחיצות יוחזרו למקומם.

כמידי שנה, במשך כל יום ערב ראש השנה מונהג בציון הסדר של מעבר מאובטח בשיטת סרט נע, המאפשר לכל אחד ואחד מהמתפללים להתקרב ולהגיע ממש עד הציון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות