עיריית ת”א: ‘נעילה’ ללא הפרדה • ארגון נשים: “זה לא הדרת נשים”

עיריית תל אביב מאשרת לתנועת 'ראש יהודי' לקיים את תפילת יום כיפור בכיכר דיזנגוף, אך דורשת שלא להעמיד מחיצות יו"ר תנועת האישה הדתית-לאומית: "עם ישראל מתפלל זה אלפי שנים בהפרדה בין גברים ונשים. הניסיון לכפות ערכים על ציבור בעל סט ערכים שונה הוא פסול!"
אריה ריבקינד
כ"ז אלול התשפ"ג / 13.09.2023 14:23

דרישה מקוממת: עיריית תל אביב דורשת מתנועת ‘ראש יהודי’, המקיימת את תפילת יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף בכל שנה – שלא להציב מחיצות בין גברים לנשים במהלך התפילה.

הזדמנות: רוצה להשתתף במבצע חילוץ של נשים וילדים מכפר ערבי?

בתנועה הגיבו: “אם עיריית תל אביב תתעקש על האיסור המקומם להעמיד מחיצות בתפילה, אנחנו נאלץ לבטל את התפילה המסורתית ביום הכיפורים בכיכר דיזנגוף. ‘ראש יהודי’ מקיים תפילות בהתאם למסורת ההלכה זה אלפי שנים, עם מחיצה בין גברים לנשים ולא נשנה מנהג זה”.

בעקבות ההחלטה של עיריית ת”א לאסור לקיים את תפילות יום הכיפורים במרחב הציבורי כבכל שנה, קוראת יו”ר תנועת האישה הדתית-לאומית יפעת סלע לרון חולדאי לחזור בו ולאפשר את התפילות, כפי שהיה נהוג במשך שנים בעיר.

לדבריה, תנועת אמונה פועלת לקידומן של נשים בכלל ודתיות בפרט לעמדות השפעה מקצועיות וציבוריות ואינה רואה בקיומן של תפילות יום הכיפורים בהפרדה פגיעה בנשים.

“עם ישראל מתפלל זה אלפי שנים בהפרדה בין גברים ונשים”, אמרה. “הניסיון לכפות ערכים על ציבור בעל סט ערכים שונה הוא פסול. המרחב הציבורי שייך לכל תושבי תל אביב, גם לאלפי תושבים דתיים, מסורתיים וחילונים הרוצים לקחת חלק בתפילות מסורתיות ביום הקדוש הזה. חולדאי – חזור בך”.

היא הוסיפה: “רון חולדאי סבור שהוא מגן על הנשים, ובשם הפלורליזם הוא אוסר על קיום תפילות יום הכיפורים בהפרדה במרחב הציבורי בעיר. אך בפועל, הוא פוגע בכל אותן נשים שהיו רוצות להגיע לתפילה כמו שנהגו בביתן ובבית הוריהן במשך שנים רבות. תפילת יום הכיפורים בדיזינגוף הנהוגה מזה מספר שנים ושעניינה חיבור בין תושבי העיר ביום הקדוש ביותר בשנה צפויה לעבור מן העולם ללא כל היגיון.

“חולדאי שכח שלהיות פלורליסט משמעו לקבל גם את האחר שחושב ופועל באופן שונה ממך, ושמצופה מראש העיר לאפשר גם לשומרי המסורת להשתמש במרחב הציבורי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות