נחשף: אלה הסכומים שגולדקנופף חילק לשכר דירה וקניית בתים

בהנחיית שר הבינוי והשיכון: 600 מיליון ש"ח מומשו לרכישת דירות לממתינים לדיור ציבורי; גידול של כ-785% לעומת התקופה המקבילה אשתקד
אריה ריבקינד
כ"ז אלול התשפ"ג / 13.09.2023 13:15

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף כינס את הנהלת משרד הבינוי והשיכון והדרגים המקצועיים, כחלק מישיבות ההנהלה השוטפות, על מנת לקבל תמונת מצב של הפעלת תקציב המשרד לשנת 2023, הצגת ההיערכות לקראת השנה החדשה – וסגירת שנת התקציב.

הזדמנות: רוצה להשתתף במבצע חילוץ של נשים וילדים מכפר ערבי?

במהלך הישיבה הוצגו, בין היתר, בפני השר, קידום קבלת התקציבים, עליהם סיכם השר עם משרד האוצר בעת אישור תקציב המדינה, וכן תכנית להפעלת תקציבים במגוון תחומי הפעילות של המשרד.

בתחום הבנייה החדשה הוקצו תקציבים בהיקף של כ-600 מיליון ש”ח לטובת הגדלת ההיצע של יחידות דיור, בדגש על הפריפריה, בנוסף לכ-230 מיליון ש”ח שמושקעים בדיור הציבורי לטובת תחזוקה, שיפוץ וחיזוק מבנים של דירות הדיור הציבורי ועוד.

השר גולדקנופף עודכן במהלך הישיבה כי היקף הפעלת התשלומים של המשרד עלה בכ-20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מכך עולה, כי היקף התשלומים בתקציב הפיתוח של המשרד, הכולל את תחומי הבניה החדשה, הדיור הציבורי והמרקם הוותיק עלה בכ-30%, וכלל תשלומים של מעל 3.5 מיליארד שקלים מתחילת השנה, מתוכם 600 מיליון ש”ח לרכישת דירות לממתינים לדיור ציבורי, המשקפים גידול של כ-785% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בנוסף, בתחום הסיוע בשכר דירה הניתן לכ-190 אלף משקי בית חל גידול של כ-10%.

לאחר קבלת כל הנתונים מגורמי המקצוע במשרד, הנחה שר הבינוי והשיכון להאיץ בצורה מידית, כבר לאחר תקופת החגים, את הפעילות להשלמת שנת התקציב, ולנצלו בצורה המיטבית ביותר.

בסיום הישיבה, ברך השר גולדקנופף את חברי ההנהלה, על עבודתם המסורה לטובת כלל אזרחי ישראל במהלך השנה החולפת, וציין לשבח את העובדה כי בדו”ח מבקר המדינה האחרון, משרד הבינוי והשיכון נמצא בתחתית רשימת תלונות הציבור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות