ביבי: אין גבול לפייק, לא שריוניות, לא טנקים, לא קלצ’ניקובים

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את הדיווחים על אישור של הממשלה להעביר רכבים משוריינים ונשק לידי הרשות הפלסטינית: "מאז שקמה הממשלה הזאת, היא לא העבירה אף כלי נשק, אפילו לא אחד לרשות" • "לפעמים גם הפייקניוז לא ממוגן, וטוב שאנחנו מנקבים את השקר הזה"
אריה ריבקינד
כ"ז אלול התשפ"ג / 13.09.2023 12:26

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום בצהריים (רביעי) לסערה, לפיה ישראל אפשרה העברת משוריינים ונשק אמריקני לידי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית.

הזדמנות: רוצה להשתתף במבצע חילוץ של נשים וילדים מכפר ערבי?

“אין גבול לפייק ניוז, אז הנה העובדות – מאז שקמה הממשלה הזאת, היא לא העבירה אף כלי נשק, אפילו לא אחד לרשות הפלסטינית”, אמר נתניהו.

נתניהו טען כי מדובר בהחלטה בכלל של ממשלת בנט: “מה שכן נעשה זה למעשה החלטה שהתקבלה על ידי שר הביטחון בני גנץ (בממשלת בנט-לפיד) בינואר 22, להעביר מספר כלי רכב ממוגנים כדי להחליף כלי רכב ממוגנים אחרים שהתיישנו”.

הוא הוסיף: “זה מה שנעשה, לא שריוניות, לא טנקים, לא קלצ’ניקובים, לא שום דבר, אז לפעמים גם הפייק ניוז לא ממוגן, וטוב שאנחנו מנקבים את השקר הזה”.

גם בסביבת שר הביטחון הכחישו מוקדם יותר ואמרו: “בניגוד למצג השווא העולה מהדיווחים השונים, מאז כניסתו של שר הביטחון יואב גלנט לתפקיד, לא אושרה העברת נשק או אמצעי לחימה קטלניים לידי הרשות הפלשתינית. כל ניסיון להציג את הדברים באופן אחר הוא שקרי וחוטא לאמת”.

מוקדם יותר השבוע דווח, כי הרשות הפלסטינית קיבלה מארצות הברית, דרך ירדן ובאישור ממשלת ישראל, כלי נשק וכלי רכב משוריינים שישמשו ל”אכיפת חוק וסדר”.

על פי פרסום בעיתון הפלסטיני אל-קודס, מטרת המשלוח היא חיזוק היכולת של המנגנונים במאבק נגד ארגוני הטרור בג’נין ובשכם.

על פי פרסומים שונים, בכלי תקשורת בישראל ובחו”ל, יקבלו מנגנוני הביטחון הפלשתינים כ-1,500 רובים וציוד לחימה. כמו כן הועברו להם משוריינים, כלבים לגילוי חומרי נפץ, וכן אמצעים לפיזור הפגנות בהם אלות, רימוני הלם וגז מדמיע.

כתבת ‘ישראל היום’ דנה בן שמעון פרסמה אמש, כי בנוסף יקבלו גם ציוד ריגול מתקדם ויאומנו מומחי סייבר.

על פי דיווח בגל”צ, ישראל הציבה לרשות מספר תנאים לשימוש בנשק: 1. הוא יוכל לשמש רק לפעילות נגד טרור ולא נגד עבריינים פליליים 2. הנשק יהיה מצוי רק בידיהם של חלק ממנגנוני הביטחון – הביטחון הכללי, המודיעין המסכל והמשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות