הפצועים בפיגוע בחווארה: היתום שהוריו נרצחו ובנו של ראש ישיבה

אחד הפצועים, שהיו בדרכם להופעה של ישי ריבו, הוא בנם של בנימין וטליה כהנא הי"ד • הפצוע השני הוא בנו ראש ישיבת פרי הארץ ברחלים הרב יהודה ליבמן, ואחיינו של ראש מועצת קרית ארבע חברון אליהו ליבמן • האב: "נס גדול היה לנו הערב. מודים לה' על החסדים שעשה עימנו"
חרדים 10
כ"ז אלול התשפ"ג / 13.09.2023 00:58

שני הפצועים בפיגוע הירי הערב (שלישי) בחווארה הם מאיר דוד כהנא, בנם של הרב בנימין וטליה כהנא הי”ד שנרצחו לפני 23 שנים בפיגוע ירי סמוך לעפרה, ואחיעד רפאל ליבמן, בנו ראש ישיבת פרי הארץ ברחלים הרב יהודה ליבמן, תושב הישוב מגדלים בשומרון, ואחיינו של ראש מועצת קרית ארבע חברון.

הזדמנות: רוצה להשתתף במבצע חילוץ של נשים וילדים מכפר ערבי?

השניים, שנפצעו בינוני,  היו בדרכם להופעה של הזמר ישי ריבו בהר ברכה.

בתיעוד מהזירה נראה הנזק ברכב שחלונות הצד שלו נופצו. ציצית מוכתמת בדם נותרה על מושב הנהג.

הרב יהודה ליבמן, סיפר על הנס של בנו: “נס גדול היה לנו הערב. מודים לה’ על החסדים שעשה עימנו”, כתב.

הוא סיפר: “הבן שלנו בן 25 נסע יחד עם חבר להופעה של ישי ריבו בהר ברכה. בדרכם בכפר חווארה נקלעו למארב ירי של מחבלים שפלים ימ”ש. על הרכב נורו עשרות כדורים ובדרך נס שניהם נפגעו יחסית קל מרסיסים.

“המציאות הזאת בו מיסדרון של מאות מטרים הופך למטווח ברווזים מדמם עבור תושבי וחיילי האיזור הינו בלתי נסבל ולא ניתן להכלה. זהו מחדל ביטחוני מתמשך באחריות כל הגורמים המדיניים והצבאיים כאחד”.

אביו של הפצוע הוסיף: “דורשים ממערכת הביטחון בכל הדרגים לצאת למבצע צבאי רחב היקף בכל מרחבי יהודה ושומרון, כתר מוחלט על הערים, הכנעת הטרור ואיסוף כל הנשקים. אנחנו חזקים, עם ישראל חי. אנו לא נשבר לעולם. מאמינים בצדקת דרכנו ונזכה לראות את הניצחון המתוק על כל אויבנו ומבקשי רעתנו”.

הוא ביקש להתפלל על הפצועים: “נא להתפלל עבור הפצועים אחיעד רפאל בן רחל לאה ומאיר דוד בן טליה בתוך שאר חולי ישראל”.

דודו של הפצוע, ראש מועצת קרית ארבע חברון, אליהו ליבמן, הגיב לפיגוע: “מחבלים שממומנים על ידי הרשות הפלסטינית ניסו לרצוח את בן אחי וחברו. בניסי ניסים וברוך השם הפיגוע הערב הסתיים בפציעות קלות”.

הוא הוסיף: “אנחנו דורשים מכוחות הביטחון להשיב את ההרתעה להרוג את המחבלים עוד בשלב התכנון ולא לתפוס אותם חיים, להרוג אותם במיטתם. אני קורא לממשלת ישראל שלא להתפשר, לא לרחם, להכנס באויב בכל הכוח ולגבות מהמחבלים ומשולחיהם מחיר גבוה, אסור לנו להסתמך על הנס הגדול שהיה פה היום”.

בני הזוג כהנא, הוריו של מאיר דוד, נרצחו ב־31 בדצמבר 2000 בעת שנסעו ברכבם עם ששת ילדיהם מירושלים לכפר תפוח. מדרום לעפרה ירו מחבלים על מכוניתם וכתוצאה מהירי נהרג בנימין הי”ד מיד. טליה הי”ד נפצעה אנושות ונפטרה לאחר מכן באמבולנס.

הרב בנימין כהנא היה ראש ישיבת הרעיון היהודי ובנו של מנהיג תנועת ‘כך’, הרב מאיר כהנא הי”ד, שנרצח כעשר שנים קודם במלון מריוט שבניו יורק בידי מתנקש איסלאמי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות