הליכוד במסר מאיים לשופטי בג”ץ: “ביטול חוק יסוד – חציית קו אדום”

בעיצומו של הדיון ב'עליון': מפלגת הליכוד פרסמה מסר לשופטי בג"ץ, לפיו אם בית המשפט יבטל חוק יסוד - יהפוך את עצמו לריבון במקום העם • ב'יש עתיד' תקפו: "הודעת הליכוד מדאיגה ומסוכנת. לכנסת אין סמכות בלתי מוגבלת"
אריה ריבקינד
כ"ו אלול התשפ"ג / 12.09.2023 19:59

מפלגת הליכוד העבירה הערב (שלישי) מסר לשופטי בג”ץ – אחרי יום הדיונים הראשון בעתירות נגד חוק יסוד צמצום עילת הסבירות.

“היסוד הכי חשוב בדמוקרטיה הוא שהעם הוא הריבון”, נכתב בהודעת הליכוד. “הכנסת מקבלת את סמכותה מהעם. הממשלה מקבלת את סמכותה מהכנסת. בית המשפט מקבל את סמכותו מחוקי היסוד שהכנסת מחוקקת.

“אם בית המשפט יכול לבטל חוקי יסוד, הוא הופך את עצמו לריבון במקום העם. צעד קיצוני זה יערער את יסוד הדמוקרטיה”.

בליכוד הדגישו: “זהו קו אדום שאותו אסור לחצות”.

ב’יש עתיד’ מיהרו להגיב להודעת הליכוד: “היסוד הכי חשוב בדמוקרטיה הוא שהעם הוא הריבון. לא הממשלה. ריבונותו של העם מוגנת בזכות הפרדת הרשויות, האיזונים והבלמים, והגנתו של בית המשפט מפני עריצותו של השלטון. לכנסת אין סמכות בלתי מוגבלת. היא אינה יכולה לחוקק כל מה שעולה בדעתה. היא לא יכולה להעביר חוק שמבטל את הבחירות בעשר השנים הקרובות”.

עוד נמסר: “היא לא יכולה לחוקק חוק לפיו מי שלא שירת בצבא לא יכול להצביע. 61 ח”כים שניצחו בבחירות לא יכולים להצביע בשלוש קריאות על מאסרם של 59 הח”כים שהפסידו”.

ביש עתיד טענו בדמגוגיה: “הודעת הליכוד מדאיגה ומסוכנת, מפני שהיא מוכיחה פעם נוספת שמפלגת השלטון הישראלית איבדה את מחוייבותה לערכים הדמוקרטיים שעליהם מושתתת מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות