דרמה בארה”ב: הרפובליקנים הכריזו על פתיחת הליך הדחה נגד ביידן

יו"ר בית הנבחרים קווין מקארתי הודיע על תחילת ההליך, בשל החשש שהרוויח מהעסקים המפוקפקים של בנו האנטר • למרות זאת - בסנאט אין לרפובליקנים את הרוב המיוחס הדרוש להדחת נשיא
חרדים 10
כ"ו אלול התשפ"ג / 12.09.2023 19:48

הרפובליקנים הכריזו היום (שלישי) כי הם פותחים בהליך הדחה מצד בית הנבחרים נגד נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן – בשל החשש שהרוויח מהעסקים המפוקפקים של בנו האנטר.

זאת למרות שהחקירה הרשמית לא מצאה כל אינדיקציה למעורבות של הנשיא.

יו”ר בית הנבחרים קווין מקארתי שהכריז על תחילת ההליך אמר: “החקירה תתמקד בשאלה האם ביידן נהנה מהעסקאות של בנו האנטר. מדובר בחשדות של ניצול לרעה ושחיתות המצדיקה חקירה של בית הנבחרים”.

הוא הוסיף: “זאת הסיבה שהיום החלטתי להנחות את ועדת הבית שלנו לפתוח בחקירת הדחה רשמית נגד הנשיא ג’ו ביידן”.

מדובר, כמובן, בצעד ענק עבור מקארתי והרפובליקנים בבית הנבחרים. החקירות עד כה לא חשפו ראיות ישירות לכך שביידן הרוויח באופן אישי מהעסקים של בנו.

כעת  נותר לראות אם ישנם  218 רפובליקנים בבית הנבחרים שיצביעו לאשר חקירת הדחה. כמה רפובליקנים מתונים, היו סקפטיים לגבי הצורך בחקירת הדחה. במקרה כזה, מקארתי יצטרך לגייס את כל הרפובליקנים לאירוע.

לצורך פתיחה בהליך ההדחה אין צורך בעדויות פליליות או משפטיות ולמעשה למרות שההליך מכונה משפט, הוא אינו מתנהל לפי כללים משפטיים רגילים, בכל הנוגע לראיות או להוכחת אשמה.

הליך ההדחה, אם וכאשר יתחיל, צפוי להסתיים במסקנה של הרשעה, בגלל הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים. אלא שמשם עובר ההליך לסנאט שבו הוא יתקע משום שבסנאט אין לרפובליקנים את הרוב המיוחס הדרוש להדחת נשיא.

בבית הלבן גינו את ההחלטה של בית הנבחרים להעמיד להדחה את הנשיא ואמרו בתגובה: “זו פוליטיקה בצורתה הגרועה ביותר, הרפובליקנים חוקרים כבר תשעה חודשים ולא מצאו שום ראיות נגד הנשיא”.

החקירה, שלמעשה מהווה הליך הדחה, בוצעה מספר פעמים נגד נשיאים מכהנים, אך רק שלושה באמת הועמדו לדין בבית הנבחרים: ג’ונסון, קלינטון וטראמפ.

השלושה לא הגיעו לידי הדחה ממשית, שכן זוכו בהמשך על ידי הסנאט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות