אייכלר שוב משתלח: ‘המישטר עוין אותנו. קיומנו הרוחני לא מובטח’

בטקס קביעת מזוזה למטה אגודת ישראל בירושלים, תקף הח"כ מיהדות התורה: "הם רודפים אותנו ומחפשים לבדוק מה הכוח שלנו, לטוב ולרע" • על המפלה של המפלגה בבחירות המקומיות הקודמות: "יצאנו מהבחירות בטעם מר. הטעם הזה נמשך 5 שנים"
אריה ריבקינד
כ"ו אלול התשפ"ג / 12.09.2023 18:11

במטה אגודת ישראל בירושלים התכנסו היום (שלישי) לקביעת מזוזות והנעת הפעילות של מטה הקהילות והפילוח לקראת מערכת הבחירות למועצת העיר ירושלים.

בואו לגלות: קבוצה שמגיעה יחד לנסוע ב’דנקל’, כולם צריכים לתקף?

במעמד השתתפו השר מאיר פרוש, סגן השר יעקב טסלר, ח”כ ישראל אייכלר, ח”כ משה שמעון רוט, חבר מועצת העיר מיכל הלברשטם, סגן ראש העיר לשעבר יוסי דייטש, ראשי המטה ונציגי קהילות בעיר.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: “נציגי הציבור שלנו בירושלים עבדו קשה מאוד לשרת את הציבור בחמש השנים האחרונות, למרות החלשת כוחם. אנו מצפים שהפעם כוחם יגדל והם יוכלו לעשות עוד יותר ב-5 השנים הבאות. אני מחזק את ידיהם של אנשי המטה, שמוטלת עליהם משימה קדושה בתקופה הקרובה, להוכיח את כוחה של אגודת ישראל בירושלים”.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: “אלו ימים של חשבון נפש, ובוודאי שבכל הקשור לבחירות בעיריית ירושלים אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש. בקדנציה האחרונה, לראשונה מזה שנים רבות, היינו רק 3 מנדטים. בקדנציה הבאה המציאות חייבת להשתנות.

“על המטה מוטל למצוא את כל הדרכים ולפעול בהם בכדי שנוכל להגדיל את הכוח שלנו במועצת העיר ירושלים. יש את הציבור ויש לנו את הכוחות להגיע ליעד של ארבעה מנדטים ואפילו יותר מזה. אנחנו צריכים לרכוש את האמון של המצביעים, הציבור החסידי חש היטב על קהילתו את החסר שהיה לנו בקדנציה החולפת.

“בעבר לא פתחנו את המטה חודש וחצי לפני הבחירות. הפעם אנחנו מעבירים לציבור מסר שהמציאות יכולה להשתנות, רק אם ניקח את העניינים לידיים, נעבוד נכון, נחפש את הקהלים שלנו, שיבואו להצביע ביום הבחירות. רק כך נוכל להחזיר את המצב לקדמותו”.

סגן השר במשרד התרבות, ח”כ יעקב טסלר: “פעם בחמש שנים אנחנו מקבלים את הכוח והיכולת לנסות ולהשפיע. אני רוצה להגיד פה את המובן מאליו, שהבחירות הקרובות בירושלים הם מבחן לאגודת ישראל. אגודת ישראל עומדת בפני מבחן חשוב, האם היא חוזרת להיות אגודת ישראל של פעם, אגודה שהקימו גדולי ישראל, עמלו עליה וראו בה את הצורך לדור, וראו באגודת ישראל כמפתח חשוב ביותר לעולם התורה, לעולם ההלכה ושמירת מצוות בארץ ישראל.

“כאן בירושלים היא עוד יותר חשובה, היא יכולה וצריכה לחזור להיות למה שהיא הייתה פעם, בכוח שלה בהשפעה שלה וביכולת שלה לסייע לציבור להוביל את אגודת ישראל בירושלים ביד רמה כמו שהיה כל השנים, וזה תלוי בנו. בכל קבוצה ובכל חסידות. כמובן עלינו להשכיל ולתת לכל קהילה תחושת שייכות ושותפות.

“הנציגים של אגו”י הם דמות ומופת לאנשי ציבור, לעסקנים שמסייעים לציבור. במשך שנים אגודת ישראל הובילה את סדר היום. כעת המשימה של כל אחד ואחד מאיתנו היא לגייס את כל הכוחות שלנו, ויש לנו הרבה כוחות בעיר. אגודת ישראל תוכל לצעוד ולהוביל מחדש את מה שהיה כאן כל השנים, וזה בידנו. אני בטוח שהמשימה והמטרה חשובים לכל אחד, וכולכם יודעים מה היה ואיפה אנחנו היום. אנחנו מתגייסים מעכשיו ועד לקלפיות שאגודת ישראל תחזור למקום שהיא יכולה וחייבת להיות”.

יו”ר ועדת העבודה והרווחה, ח”כ ישראל אייכלר: “יצאנו מהבחירות האחרונות בעירייה, בטעם מר, בגלל הירידה במנדטים. הטעם הזה נמשך 5 שנים.

“האמירה הידועה של מרן החזון איש על ‘הרבה גופי תורה תלויים בזה’ לא הייתה רק בבחירות לכנסת אלא דווקא על הבחירות לעיריית בני ברק. התמודדו שם מפלגות דתיות, בעיקר. אגודת ישראל צריכה להצליח, לא רק למען צרכי הציבור עצמו, אלא כי הרבה גופי תורה תלויים בזה”.

אייכלר שוב השתלח בממשלה: “הקיום הרוחני שלנו לא מובטח, תחת המשטר העוין אותנו. הם רודפים אותנו ומחפשים לבדוק מה הכוח שלנו, לטוב ולרע. ברוך ה’ יש לנו ראש עיר בירושלים, שמנהל את הדברים טוב, אבל גם הוא צריך לראות שאנחנו ציבור גדול וחשוב. הירידה של אגודת ישראל בירושלים עלתה לנו מחיר יקר בשירות הציבור בקדנציה החולפת. יש ציבור חסידי גדול שלא הצביע לנו ואפשר וצריך להחזירו לקלפי – ולהצביע ג”.

ח”כ משה שמעון רוט: “צריך להרוויח ביושר את האמון של הציבור, לא רק שלא יהיה תירוץ למה לא ‘לא להצביע’, אלא שיהיה גם רצון וחשק להצביע. הנציגים עובדים קשה, אבל כשעובדים אצל הציבור אף פעם אי אפשר להגיד שעשינו מספיק. צריך להמשיך ולהשתדל להשתפר”.

“זה לא סותר את זה שהציבור צריך לדעת את הציווי של ו’עשית ככל אשר יורך’ והעובדה שגופי תורה תלויים בהצבעה הזו. אגודת ישראל קובעת במשך שנים את הסטנדרט ברוחניות ובגשמיות לציבור התורני בארץ ישראל, וכך צריך להמשך להיות ועלינו לעבוד על כך. אנחנו צריכים להמשיך לעבוד קשה כדי להיות ראויים לאימון הציבור”.

חבר מועצת העיר ירושלים, מיכל הלברשטם: “המאמץ להגיע ל-4 חברי מועצה הוא הרבה יותר ממאמץ לגדול בעוד מנדט. תוספת כוח מ-3 ל-4 הוא כמו הכפלה של הכוח שלנו בעירייה וביכולת שלנו לפעול לשרת את הציבור החסידי בירושלים”.

חבר מועצת העיר ירושלים, יוחנן ויצמן: “הציבור צריך לדעת שהעובדה שהכוח של הנציגים בעירייה היה חלש בקדנציה האחרונה היא מאחר ולא הצלחנו להביא למימוש מלא של הפוטנציאל שלנו. הקדנציות הקודמות יוכיחו שכאשר אגודת ישראל הייתה חזקה, היה בירושלים יותר אידישקייט, יותר קדושת השבת ויותר קדושת ירושלים”.

סגן ראש העיר ירושלים לשעבר, יוסי דייטש: “עצם ההתכנסות כאן תקופה משמעותית לפני הבחירות, עוד לפני הגשת הרשימות, היא חידוש מרענן. אני חושב שאחת הסיבות שהמצב שלנו בעירייה כך היא שבפעם הקודמת התמקדנו במירוץ לראשות העיר. שילמנו מחיר יקר. אם היה לנו עוד חבר מועצה, לא היו יכולים לעשות לחסידים מה שעשו להם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות